Cijena ruku kod neovlaštenih majstora.

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Napišite vaša iskustva.
Tipa, zamjena pakni - 20 Eura
Zamjena kugle - 15 Eura
Zamjena seta kvačila 70 Eura...
Sam svoj gazda - vazda.

LeNgenda

Ne bih da miniram temu, ali ako znam čoveka i imam poverenja, nevažno je koliko košta njegov rad.

Ako treba, cenjkamo se sa trgovcem, a sa zanatlijom nema cenjkanja, ili hoćeš ili nećeš.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Zoran

Mislio sam ako čovjek zna kvar ( ležaj pr točka) da zna šta ga čeka. Moj brat je prije 25 godina bio na putu i trebao je zamijeniti ležaj pr. točka, ništa ne pitajući i na kraju platio 200 DEM. Ja sam na putu mijenjao ležajeve na oba pr. točka u Zagrebu u ovlaštenom servisu ( "kontrola" 20 DEM i majstorima u džep 50 DEM)
Sam svoj gazda - vazda.

Capriolo

Mislim da cena usluge često zavisi i od toga ko obezbedjuje deo ili potrošni materijal. Da li serviser ili stranka sama donosi.
Ja sam npr, neki dan u neovlašćenom Fiat servisu ( ali, koji je u BG odavno "na glasu" kao dobar Fiat servis ) za 1,6 MJ zamenu ulja motora, sve filtere, zamenu ulja menjača i zamenu antifriza, platio ukupno 180 evra, od čega su "ruke" koštale 35 evra.
Ali, taj serviser (kao i svaki drugi) zaradjuje i kroz prodaju svih tih ulja, filtera i ostalih delova koje on obezbedjuje, tako da verujem da je i kroz taj deo nešto uzeo "za ruke".

Zoran

Ja kada kupujem dijelove ima par prodavnica gdje dobijem rabata 10 tak %, što sleduje majstore.
Sam svoj gazda - vazda.

Raja

Zoki , dobio si popust 10% a ne rabat. Rabat je nešto drugo.  :wave:

speedo

Kod mog mehaničara...zamjena prednjih diskova i pločica 30KM (15€), ruke za veliki servis 80KM (40€), zamjena ulja u motoru i mjenjaču 10KM (5€). Nije mnogo zaista. Diskove i pločice nabavio mehaničar, kao i sve za veliki servis osim antifriza. Ulje, filter i podlošku kupim i donesem ja (nakon što mi je elf bio sumnjiv). Najviše me nervira to što ga je teško dobiti na telefon da se dogovori termin. Treba imati na umu da idem već pet-šest godina i ne pravim se pametan, pa možda i to utiče na cijene. I da, imam i 21 kilometar otići i isto toliko vratiti se. Nisam još bio ove godine pa ne znam da li su cijene išle gore.

Nedavno sam u jednom dobrom vulkanizerskom servisu balansirao sve četiri gume i koštalo me 20KM (10€). Gume su bile već na felgama i autu. Očekivao sam da će biti i više u skladu sa sveprisutnim poskupljenjima...

Slažem se sa @LeNgendom da ruke treba poštovati, pogotovo dobre i poštene majstore, ali ne treba sad plaćati ne pretjerano bezobrazne cijene. Najskuplji je loš i nepošten majstor.

Zoran

Raja, neka si me malo cimnuo.
Sve si u pravu  :ziveli:.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

MitarMrgulic

Sjećam se da mi je moj stari, koji je bio vozač od '70-ih godina i bivše YU, pričao da je nekada bilo neko nepisano pravilo, koliko košta dio, toliko su i ruke.

Kasnije se to mijenjalo, jer često treba provesti istu radnu "operaciju" npr. za promjenu druk ležaja kvaličla, kao i zamjenu lamele.

Sjećam se cijena nekada poslije rata, tamo '97. kad sam vozao stare VWagene, da je zamjena lamele bila oko 70 DEM, zamjena karika 150 DEM, generalka za motor 200 DEM (dijelovi 400, pa je bilo oko 600 DEM uraditi generalku na golfu 1 ili 2 benzincu),
za diesele je generalka bila oko 1000 DEM sa dijelovima.

Zamjena ulja bila je 5 DEM ili na "čašćenje" majstora, radovi oko diskova, pločica, pakni i kočnica, bili su do 50 DEM za ruke, zavisi šta se radi, zamjena amortizera 70-ak DEM itd.

Danas su ruke za "mali servis" oko 60-70 DEM, koliko je nekada koštala zamjena lamele.... vremena se mijenjaju :):)