Novi Dacia Logan MCV laureate

prethodna tema - sledeća tema

zoka1975

Sve stoji što si rekao. Znam za moć dizela uz brdo, gdje ga samo benzinac od 100+ ks može loviti. Samo ja sam dizela vozio par puta u životu i zahtjeva određeno vrijeme privikavanja. Nije ni to problem, već cijena nafte koja je sad na rekordnoj niskoj granici i može ići samo gore. Dizel u gradskoj vožnji troši 5,5-6 litara, barem u Zagrebu po gužvama, zahtjeva propuhivanje filtera, skuplje je održavanje. Sad vozim na plin i potošnja je 9-10 litara po gradu. Kaj se tiče cijene vozila. Ne kupujem ga zbog susjeda/komšija, a ako napravimo cjenovnu usporedbu sa ostalima mislim da je to super cijena, za karavan sa tvornički ugrađenim plinom, full opremom i najvažnije novi auto. Radio sam u auto industriji i znam da novi auto gubi 20% vrijednosti iste sekunde kad napustiš salon, ali ih nisam vidio po oglasniku, jer ih kupuju kupci koji ih voze godinama. Ostali približno iste kategorije auti: Citroen C-Elysee (mjenjači katastrofa, sedan) Škoda Rapid (skuplja cca 25000 kn) Fiat Tipo (početna cijena 99000 kn). Plus dodatna ugradnja plina.

Lp

saša61beograd

Tce 0,9 je sigurno bolji od onoga što sad voziš,a lošiji od Dci,što se tiče vožnje uzbrdo i obrtnog momenta i snage.Tce je verovatno bolji i od Citroena i ostalog što si nabrojao.Obzirom da ti je kalkulacija troškova bitna,svakako ćeš uzbrdo voziti sporije od većine.
Probna vožnja u salonu je kratka i neće ti mnogo otkriti.Potraži da li negde neki Rent a car ima u ponudi auto koji te zanima.Iznajmi ga na kratko i testiraj pa ćeš znati šta da očekuješ.

zoka1975

Nisam nasao u Zg-u rent a car sa 0.9 Tce motorom, morat ću nekog zaskočiti na parkingu od šoping centra. Znam da Vam dosađujem, i sebi sam naporan. Ali ipak je to investicija za 10-ak godina, koliko se nadam da će potrajati auto. Emocije mi kažu da je to best buy glede veličine, opreme, autoplina. A s druge strane razum govori da moram probati auto. Slijedeći tjedan obilazim Dacia koncesionare po Zagrebu. Čuo sam se sa prodavačem i rekao je da će novi Logan imati napred led dnevna svijetla i "kvaliteniju" unutrašnost, cijena bi bila oko 1000 kn (133 eura) veća, te da mi preporučuje da pričekam novu liniju.

Lp

Veterinar

Obrtni moment je drugačiji, snaga nije. Dizelaš bi svakako bolje vukao uzbrdo na dugoj uzbrdici na autoputu kroz Gorski Kotar gde je ograničenje 110 km/h, a sa Getzom si vozio 60km/h u trećoj. Nisam vozio MCV, ali sam vozio Sandero sa 0.9 motorom i zbog toga pre desetak dana naručio 0.9 TCE MCV.  Na pomenutoj uzbrdici koja je meni bila kost u grlu sa benzincem (Opel Kadet 1.4i 60-70 km/h u trećoj), sa dizelašima je bilo lakše (90 km/h u četvrtoj Citroen Saxo 1.5D, 110km/h u petoj brzini Dacia Logan 1.5 Dci). Jako natovaren Stepway 1.6 na toj uzbrdici ide oko 90 km/h u četvrtoj brzini, a 0.9 će svakako ići bolje od toga. U to sam siguran. Brzine koje sam opisao podrazumevaju baš natovaren auto (oni koji me znaju, znaju kako se pakujem za more), nama je prtljažnik put i kad ne mrdamo od kuće.
  Za Life opremu (ne znam da li se kao takva nudi u HR) razlika između dizelaša i benzinca iste snage je oko 2000 evra. Dizelaša i dalje smatram skupljim za održavanje, ali ne mogu da ne posmatram i pad vrednosti. Automobili od 90ks imaju gotovo identične performanse, a prilikom prodaje za 6 godina cena će im biti ista.  :ne:

Zoran

 :offtopic: Na usponu pri visokim temperaturama najlakše je skratiti životni vijek motora.
U tim uslovima je pogrešno ići max. brzinom u najvećem mogućem stepenu prenosa. Na usponu motor treba pjevati i uvijek imati rezerve snage. Na Ivan Sedlu pri povratku iz Hercegovine uvijek ima neki auto sa strane kom je hauba dignuta i nešto se puši...
Sam svoj gazda - vazda.

Veterinar

 :to:  Brzine i način vožnje koje sam ja opisao nisu divljački, to su neke optimalne brzine i stepeni prenosa. Verovatno bi uz zalet i nogu do patosa to moglo drugačije, ali ne vozim tako... Dakle, ne radi se ni o teškoj nozi, niti o maksimalnim obrtajima.  :wave: Moram priznati da je sa Dci motorom (koji je imao samo 65ks) osećaj bio divan, jer sam i na uzbrdici vozio 110 (brzina nije padala, kad vidim da pada, ne stiskam gas, nego šaltam u nižu) i pratio sam (pošto je 110 maksimalna brzina na toj deonici) mnogo moćnije automobile. Sa Kadetom sam se vozio u desnoj traci sa kamiončićima.  :laugh1:

zoka1975

Jučer je žena vidjela ispred Konzuma crvenog Logana MCV, pa je popričala sa suvozačem koji nije vlasnik vozila te joj nije mogao reći puno o autu, rekla je da je auto ljepši u živo nego na slikama. Pošto je njena želja da uzmemo crveni, rekla je da je prekrasan uživo. Makar je meni draža srebrna boja, ali to su slatke muke.

U RH Dacia ima u ponudi i Life verziju sa akcijom, koja je meni bezveze jer je te prisiljavaju da uzmeš kredit od Splitske banke da bih dobio gratis servis 3 godine. A za keš 0 bodova, što je meni tragikomično. Razumijem da imaju malu zaradu na njima, ali da ne žele spustiti cijenu za 1-2%. Najbolje kad prodavač počne nabrajati što sve daju kao poklon, gumene tepihe, kutiju prve pomoći, trokut i ostale gluposti, a kad im kažeš da je to sve 250 kn (cca. 30-ak eura) po nabavnoj cijeni, onda samo zašute.

Glupo je kod Life opreme što se ne može ništa naručiti od dodatne opreme, npr. sjedalo i volan koje se pomiče po visini, volan sa kožom, tih par sitnica koje podignu auto, a planiramo ga dugo voziti. A Dacia ima stvarno fer cijene dodatne opreme, najbolji su mi konfiguratori od europskih renomiranih imena, ništa ne smiješ niti stisnuti.

Lp

Keka

Dizlo je mama i tata, motori su dokazani, dugotrajni. Odrzavanje skupo, kvarovi papreni. Potrosnja kao upaljac.

Zujalica 0,9 TCe u benzinskoj ili LPG varijanti je jos relativno nova i nedokazana igracka. Potrosnja preracunato u novce kao dizel ili nesto malo vise. Odrzavanje skupo zbog dvojnog sistema napajanja gorivom. Kvarovi sigurno skupi, posto je u pitanju turbo tehnologija. Odrzavanje LGP sistema i kvarovi u vangarantnom periodu skupo.

Razlika u ceni (kod nas) velika. Velika dilema.

Mada ipak vise naginjem dizelu. Poslednje tri nedelje intenzivno vozim Kadeta (1.6D 55KS atmosferac). U odnosu na Logan 1.6 8V to povlaci kao blesavo i do 100 km/h ide kao nevreme. Uzbrdica izmedju Karlovaca i Petrovaradina bez problema 4. brzinom 100 km/h, Logan se muci 4. da dohvati 100 km/h. Ne smem ni da pomislim kako bi isao da je turbodizel. Da se razumemo nisu vozila za poredjenje ni medjusobno ni u konkretnom slucaju.

Sasvim razumna sugestija kolege da se vozila testiraju. Neka prodavci nadju vozilo za test. Ni cipele ne kupujes na nevidjeno i bez probe.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Citat: Zoran poslato 25.08.2016. - 06:32
Na Ivan Sedlu pri povratku iz Hercegovine uvijek ima neki auto sa strane kom je hauba dignuta i nešto se puši...

To se dešava uglavnom onima koji ne znaju čemu služi menjač i misle da se motor na višim obrtajima "muči".
Da je  :offtopic: - jeste.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zoka1975

Uf. Dotakli smo se puno tema. Slažem se da je 1.5 DCI motor od Renaulta provjeren, da je na prvim serijama bilo problema. Frendovi su ih imali na više Renaulta, skupo održavanje (mjenjanje vodene pumpe itd) znam da su cifre bile bolesne, na Cliju veliki servis 1200 eura u ovlaštenom servisu itd. Svi su rekli da super ide, malo troši. Vozim 10 godina na plin Hyundai Getza, godišnji trošak 2 servisa (svaki na 10000 km) je 80-ak eura. Godišnje uštedim na razlici benzin-plin cca. 800 eura. Godišnje radim 20000 km. Turbina na benzincu ga ponovno vraća u igru glede performansa u usporedbi sa dizelom. Dobra stvar kod Dacije je tvornička ugradnja sa njihovim jamstvom, jer mi se neda poslije igrat ping pong sa Dacijom i plinskim servisom. Također je dobra stvar što mašina ima tvornički pojačane ventile, te je time manja mogućnost da se skure ventili, a nema ni podmazivača ventila i ostalih kapalica koji samo povećavaju cijenu korištenja plina. Meni odgovara što je servis za plin i benzin na jednom mjestu, pa makar i bio skuplji. A da se mehaničarima ne digne kosa na glavi kad im spomenem ugrađeni plin u autu, jer nemaju pojma o tome i strah ih je otvoriti auto. Najbolje mi je kad okrivljuju plin za probleme u autu a koji nemaju veze s njim.

speedo

Ako se kod vas prilikom određivanja cijene osiguranja i troškova registracije gleda i kubikaža motora onda je i tu 0.9 u prednosti u odnosu na dizel.

Za ispravno poređenje bilo koja dva motora, osim test vožnje i subjektivnog doživljaja, zgodno bi bilo imati one dijagrame snage i obrtnog momenta.


zoka1975

Na plinsku instalaciju se plaća dodatnih 500 kn (67 eura) prilikom registracije vozila, ali smo oslobođeni eko testa i nameta za njega. Kako su rekli neki vozači sa plinskog foruma, bolje to nego da nam država poveća cijenu auto plina. Što je razumljivo jer i ja na moju kilometražu taj iznos uštedim u mjesec dana. Mislim da se plaća osiguranje po KW a ne po kubikaži, ali to moram provjeriti. Na benzinskoj na kojoj točim plin cijena Eurosupera95 - 8,81 kn (1,17 euro) dok je cijena plina - 3,42 (0,46 eura). Dok je cijena dizela - 8,08 kn (1,07 eura).

Veterinar


Zoran

Svaka čast dizelu koji ima od 1400 pa do 3500 ob/min, nekako idealno radno područje. (3500 - 1400 = 2100. 2100/4500= 0,47 % je upotrebljivo od raspoloživog.)
Kod 0.9 TCE koji po diagramu ima od 1700 pa do 5200 ob/min, radno područje. (5200 - 1700 = 3500. 3500/6200 = 0,56 % je upotrebljivo od raspoloživog.) Po ovome ispada da se dizel mora malo češće šaltati od benzinca.
Sam svoj gazda - vazda.

Veterinar

Papir kaže:

0.9 TCE 0-100 km/h 11.3s, max.brzina 175km/h
1.5 dci 75ks 14.6, 164
1.5 dci 90ks, 11.8, 173