Ugradnja gasa Da ili Ne?

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Promašena tema. Ovakav divan je za pričaonicu.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Aleks

Taj sekvent od 350€ sam ja pre 10 godina platio 650 € , neki Poljski... Prešao 80.000+km a troškovi su bili samo zamena filtera na 15.000km što je koštalo nekih 1200-1500 dinara po zameni.
Prešao 107.000km za 12godina, što je manje od 15.000 godišnje i veoma mi se isplatila investicija. Da sad ne računam...

szs

Citat: Aleks poslato 19.08.2016. - 15:33
Taj sekvent od 350€ sam ja pre 10 godina platio 650 € , neki Poljski... Prešao 80.000+km a troškovi su bili samo zamena filtera na 15.000km što je koštalo nekih 1200-1500 dinara po zameni.
Prešao 107.000km za 12godina, što je manje od 15.000 godišnje i veoma mi se isplatila investicija. Da sad ne računam...
Matematika je jednostavna.
Ako benzina troši PROSEČNO 7 ..... 1001413 RSD
Ako TNG troši PROSEČNO 8 ............611184 RSD ili PROSEČNO 8.5  .......... 649383 RSD
U gorem slučaju se uštedi OKO 2800 tj 2700 EU sa odbitkom 5% benzina koji se takodje troši (paljenje, zima bla bla)
Isplatio se za tvoju kilometražu posle 4 godine (instalacija+atesti) a sve posle toga je dobitak
Ostalih 6 godina voziš na 60tak % cene benzinaca.
Naravno matematika treba da se ispravi za one dve godine bez TNG ali mislim da je tu negde ako se kupi TNG od starta.
Kako da se ne isplati?

:offtopic:
Dizel je na toj kilometraži sa prosekom od OKO 4.5 skoro isti sa pinom (servisi bla bla) jedino što imaš ceo gepek, rezervnu gumu pravih dimenzija i manje mogućnosti za komplikovanje.
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

slavko_bgd

Poenta razmišljanja o tng-u je samo u odnosu na km koja se prelazi i uštedu koja se eventualno može ostvariti. Ili drugim rečima: kalkulacija investicije u tng u odnosu na troškove goriva.

Na primer:
1) prosečan beogradski taksista može da pređe godišnje 60tak hiljada km. Ako štedi samo 1din/km sa tng-om u odnosu na dizela (a kalkulacije kažu da je trenutno taj odnos uštede), takvom korisniku ušteda od 60000din godišnje i te kako znači; 
2) Firma koja ima xx vozila gde svaki komercijalista pređe godišnje 30-60kkm, pa se u 4toj ili 5toj godini zbog velike km otkupna vrednost dizelaša i benzinca gotovo izjednačava neće kupiti dizelaše već će tražiti benzince sa tng-om;
3) U periodima kada sam prelazio 25-35000km godišnje gas mi je bio "must have". Sada kada privatni auto prelazi manje od 6000km investicija u tng je besmislena.

Izvan kalkulacija su afiniteti i tu "plivamo" svi mi koji volimo benzince, volimo dizelaše, volimo tng, volimo veliki gepek, ne volimo atestiranje itd. Hoću da kažem da su cifre jedno a lični izbor nešto sasvim drugo.

U ovom trenutku, kada bih kupovao nov auto, kupio bih dizelaša...



... al' da bude beli ili teget Logan MCV 1.5dci 90 sa klimom, tempomatom i radionavigacijom :D



szs

Citat: slavko_bgd poslato 21.08.2016. - 11:10
Poenta razmišljanja o tng-u je samo u odnosu na km koja se prelazi i uštedu koja se eventualno može ostvariti. Ili drugim rečima: kalkulacija investicije u tng u odnosu na troškove goriva.
....
3) U periodima kada sam prelazio 25-35000km godišnje gas mi je bio "must have". Sada kada privatni auto prelazi manje od 6000km investicija u tng je besmislena.
I u tom slučaju je godišnja ušteda oko 150e. NARAVNO da je manje nego da prelaziš mnogo više ali i tada će se isplatiti. Kasnije ali se svakako isplati ako planiraš taj auto za duže od npr 4 ili 6 god.
Da je sreće da nam je država malo manje halapljiva bio bi i bolje.  :ne:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

slavko_bgd

Naravno, svaka ušteda se isplati ali je pitanje kada. Za sada ne planiram da zadržavam auto toliko dugo. Ne želim da razmišljam  šta se može desiti za 4,5,6 godina apropo tvoje dobre konstatacije o apetitima države. Seća li se još neko perioda pre 6-7 godina, kada je zbog zidanja akciza cena tng-a skočila na 92din a benzin je bio ako dobro pamtim 108 do 110 din/L? Seća li se neko onog maltretiranja u vezi atesta prvo u zimu 2009 (pred stupanje na snagu novog ZOBS-a) a onda posebno od Februara 2013te godine? Ako grešim neka me neko slobodno ispravi.
Uglavnom, moje mišljenje je da sa današnjim odnosom cena benzina, tng-a, naknadne ugradnje i atesta gas u benzinca (van garancije) ima smisla ugraditi naknadno ako se prelazi više od 12-13000 km godišnje. Otprilike računam da se investicija povrati uštedom u troškovima goriva nakon 2 godine. 

Sasa_NS

Sve će to tržište samo regulisati. Što više budu dizali cene i nabijali razne namete, sve će više ljudi odustajati od gasa, prelaziti na dizele ili voziti čisto na benzin. A onda opada potrošnja, nema prometa, moraće i cene opet dole. Ko izdrži - voziće se opet vrlo jeftino. Dok god ima bilo kakve uštede ali i zbog ekologije ja ću voziti na gas.

TT


kiconix

Takvo misljenje pije vodu negde gde potrosacko drustvo ima mozga i pravo udruzenje.
Kod nas i kad litar bude 200 din niko dupe iz kola nece da izvadi.
Juce sam u Makedoniji sipao dizel po ceni od 93 dinara.  Plin je 48.
Dal da razglabamo dalje?

jasho

Izgleda opet isplativo i pored svih za*ebancija! :hihi1:

Aleks

Uvek je i bilo isplativije.
Malo se zakomplikovalo za*ebancijama oko reatesta ali sve se to brzo zaboravi kad se uzme digitron u ruke i izračuna ušteda.

szs

Kako sam ja sa dizelom u venama, može li mi neko napraviti računicu sledećeg sadržaja:
Naravno u Evrićima
Ugradnja na npr novom Sanderu 1.0? Atesti, registracija, takse, porezi, i sl?
Koliko dodje to Evra na 100 km po sadašnjoj ceni benzina i plina ako Sandero 1.0 sada troši oko 7l benzina u većinsko-graskoj vožnji?
Cena dodatno na mali servis
Reatest na 10 god.
Zamena boce posle? Cena?
Hvala
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

kiconix

Plin-dizel je tu negde.
Plin-benzin je daleko.
Danas plin sa atestom oko 500e.
Servisi oko 2-2500.
Isplati se, kao i uvek.

szs

Ipak bih voleo detaljnije. Da vidim računicu. Crno na belo sa sve tim zaHebancijama oko registracije i atesta i zamene boca i sl.
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Zoran

#418
Sve što je motor savremeniji to je veća potrošnja plina u odnosu na benzin. Pogledajte tvorničke podatak za Dacie koje po katalogu troše 30 % više litara plina nego benzina
. Sandero po katalogu 7,6 LPGA ili 5, 9  BMB. Radi se o modelu 0.9 TCE.
Sam svoj gazda - vazda.

dekiv68

Zoki valjda obrnuto. Na Floridi sa dvogrlim karburatorom mnogo mi je veća razlika u potrošnji nego na sikvent sistemima u Puntu i Sanderu. Čini mi se da na starijim Venturi sistemima su mnogo veći gubici pri vožnji na plinu nego na benzinu.
A i nisam siguran koliko su pouzdani podaci o potrošnji iz kataloga (kod svih proizvođača automobila).