Pranje (Čišćenje) motora

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

#30
Mogu da preporučim odličan sprej za pranje motora (doduše, još nisam oprao Dačijin motor, ali neke druge jesam, kao i druge jako zaprljane delove):



Ima ga na NIS-ovim pumpama, verovatno i u većini prodavnica autodelova.

Međutim, jako je važno zaštititi kućište kompjutera od mlaza vode pri ispiranju, uvijanjem najlonom ili slično, dakle ne prskati previše. I, kako reče Žac, najbolje je leti po vrućini ostaviti sve da se dobro osuši na suncu pre startovanja.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Poslije pranja, kompresorom izduvati sva rizicna mjesta.
Sam svoj gazda - vazda.

zac

Da, Loganovac dobro rece....zaboravio sam da napomenem...kesom uvek zastitim kompjuter kod akumulatora i njegov konektor..a akumulator izvadim... susenje ceo dan za svaki slucaj...i necete imati problema...ja nisam imao nikada....

vujanovgoran

Ja ga bar dva puta godisnje operem sa wap aparatom, nikada nista nisam zastitio i nikada nisam imao problem.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

Loganovac

Lucky you. Ali nemoj opet, molim te!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

maestral5747

Posto je i kod mene isti motor, par savjeta jer gavi ja perem bar 2 puta godišnje. Obicno pospricam Ivasolom ili sl. Te isperem miniwashem. Izbjegavam direktno u komp spricati. Nakon pranja kompresorom ispusem vodu. Narocito oko svjecica jer tu zaostane vode. Dakle izvucem kablove i dobro ispusem.

Ta patata lk


Loganovac

Danas rešim da konačno operem motor, odnosno ono što se vidi odozgo kad podigneš haubu  :c: Naravno, koristio sam preporučeno sredstvo, NIS-ovu Akru. Razmišljao sam kako da zaštitim kompjutere od vode kojom ću ispirati (uređajem pod pritiskom), pa sam na kraju odlučio da ih povadim napolje, jer uopšte nije zgodno za bilo kakvo obmotavanje PVC folijama, kesama ili slično, odnosno nisam našao način da to izvedem tako da mi izgleda bezbedno. Izvadim prvo akumulator, normalno. ECU je zaštićen neverovatno jakim limenim oklopom, valjda je 4-5mm debeo čelični lim, prosto ne mogu da verujem kako su ga dobro oklopili. Na tom limenom kućištu postoje otvori kroz koje bi voda mogla da prolazi, a sa zadnje strane ima ventilacione otvore u vidu žaluzina koje štite od prodora vode koja bi se slivala odozgo na dole, ali opet pod pritiskom voda šiba u svim pravcima. Sam ECU je naravno zatvoren u svoje aluminijumsko kućište i ne verujem da bi mu bilo kakvo curenje ili slučajan prodor vode mogli naškoditi, ali problem bi možda mogao da bude u konektorima kojima se povezuje sa ostatkom sveta, pa sam ECU izvadio a konektore zatvorio u plastičnu kesicu i njene krajeve osiguraoi gumicom za tegle. Otvorim kutiju sa releima da bih odvio vijak koji nosi plinski računar pa skinem i njega. Opet njegov konektor uvijem najlonom i fiksiram gumicom. Navučem takođe komad najlona na usis filtra za vazduh pošto sam skinuo kanal i na taj način, relativno jednostavno pripremim motor za pranje. Nanesem prskanjem Akru i na većini mesta prljavština poče sama da curi, tamo gde nije pomognem običnom četkicom za fabanje. Posle nekoliko minuta isperem uređajem za pranje pod pritiskom i ostavim da se malo iscedi.
Na mom motoru nema VN kablova, bobine su nasađene na svećice i imaju zaptivne prstenove pa oko toga nisam imao posebne zajebancije.
Posle petnaestak minuta pokupim suvom krpom vodu iz svih onih manjih udubljenja u livenim delovima motora i ostavim par sati na suncu da se osuši. Za to vreme naravno malo operem sve skinute delove i malo dopunim Bosch S4 akumulator koji je na samrti (biće zamenjen najesen).
Na fotografijama 1-4 i 6 vidi se kako sam zaštitio konektore, 5,7 i 8 su sličke skinutih računara, na 9 i 10 vidi se ECU na mestu i njegov oklop. Da napomenem da je oklop fiksiran vijcima za čije je odvijanje potreban specijalan alat, ali mogu da posluže i papagajke  :whistling:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Loganovac

Da završim ovde sa ostalim fotkama:

Na 11 se vidi kako je kućište ECU-a preklopljeno sa prednje strane preko lima nosača akumulatora. Za skidanje kućišta morao sam da posčem vezice i rastavim snopve kablova sa zadnje strane koji nisu dali da se dovoljno izvije preko ECU-a. Na 12 se vidi plinski računar na mestu, a na ostalim fotkama stanje posle sklapanja. Ne znam kakav ćete utisak steći gledajući fotke koje sam ispucao mobilnim, ali motor izgleda maltene kao u salonu. Što je najbolje, kresnuo je iz cuga i radi bez problema.   :woo-hoo:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Vihor

lele, svaka cast, novo?, u zdravlje da ga vozis!    :cool:
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

DarioGTI

Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Zoran

 :to:, izgleda nestvarno lijepo.
Sam svoj gazda - vazda.

dekiv68

Svaka čast, Loganovac, na fotkama i odrađenom poslu  :hall:

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

jasho


Veterinar