Grejači kod Logana i Sandera 1.5 dCi

prethodna tema - sledeća tema

navolim

Hteo sam da se konsultujem sa nekim od forumaša koji voze Logana 1.5 dCi (dakle, dizel verzija).
U subotu, 09.04.2011., sam bio u servisu kod Žive (u Pančevu) u okviru akcije 'Dan otvorenih vrata' i na pregledu je konstatovano da ne rade grijači. Logan je kupljen jula 2006-e i prešao je 108000 km (rađeni svi servisi prema servisnoj knjižici).

Hteo sam da pitam da li je neko od vazača dizela imao slično iskustvo? Da li su ovi grijači bitni samo zimi (ili i ljeti i zimi)? Da li ih treba promijeniti sva 4 (u servisu mi je rečeno da se ne može dijagnostikovati da li je otišao samo jedan, dva, tri ili sva četiri grijača i da je zato potrebno izvršiti demontažu itd)? Jedan grijač je 1650 RSD (imam popust 20%) plus usluga 1500 RSD (takođe, važi popust 20%).

Unaprijed hvala na odgovoru ...

dovla


kiconix

#2
U sustini se grejaci skinu i provere, nema potrebe menjati sva 4.

Zoran

Grejač radi isto kao i sijalica (radi ili ne radi, ako radi nikada neznate kada će pregoreti...)
Sam svoj gazda - vazda.

Keka

Kod Bosch grejaca koje sam imao na Kadetu, kad prvi crkne, i ostali pocrkaju u roku od mesec-dva, pa sam ih menjao sve u kompletu.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Aleks

Kod mene na golfu 1.6d je bila fora da sam skidao grejače radi provere i oni ispravni a auto teško pali. Muke sam video dok mi jedan majstor nije rekao da je kod grejača bitno da se užari pri vrhu jer tada najbolje zagreje komoru, a ako se užari sa strane to je isto kao da ga nemam. I stvarno, skinem ponovo kad ono 2 se greju samo po obodu grejača, a druga dva i na vrhu i po obodu. Zamenim ta 2 i auto krenu da pali na pola ključa. E sad, neznam kako je kod ovih novih dizela...

Deki

Na kontrolnom pregledu koji sam obavio danas kod GP Motorsa u Lazarevcu dijagnostika je pokazala da je neispravan grejač na 3. cilindru što je i potvrđeno direktnom kontrolom pomoću nekog instrumenta.

Rečeno mi je da trenutno, pošto ide toplo vreme, nije potrebno odmah menjati neispravan grejač a da se za zamenu nude: original Reno grejač po ceni od oko 4000,00 RSD. ; neki japanski koji proizvodi firma čije ime nisam zapamtio ali mislim da naziv počinje na D.... po ceni od oko 1100 RSD. Tu je još i ponuda firme Brisk koja je prisutna na Forumu a kod koje ću sutra da se raspitam za cenu.

Pošto ću taj grejač sigurno da menjam zanima me za koji da se opredelim i da li je bitno da su svi grejači od istog proizvođača.

Svi smo mi deca. Jedina razlika je u našim igračkama.....

ivan-bgd

Denso-japanski,inače prva ugradnja za japanska vozila kvalitet odličan ako je original :ces:

kiconix

Ne bi trebalo da ima veze.
Kupujes po broju motora i tu je standard isti za sve proizvođače.

ivan-bgd

Mislim da je bitno da budu iste toplotne vrednosti a marka nije bitna.

Keka

Denso, NGK, Bosch, Brisk....sve su to poznata imena, i koji god da uzmes, neces pogresiti.

Raspitaj se da li neko daje garanciju, to moze da presudi pored cene.

Uopsteno, kad jedan crkne, menjao sam sva 4.

Nisam bio zadovoljan Bosch grejacima, crkavali su u roku od 6 meseci. Iskrini su bili odlicni, dok sam mogao da ih nadjem. Sad vozim NGK i nemam primedbi.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ivan-bgd

Ćale je na puntića stvaljao šampion,i šljakali su i ostali su da šljakaju bez kvara i reklamacije.

Veterinar

Ne mogu da se setim cije grejace sam stavio, ali mislim da su kostali oko 1000 dinara. Nisam ni znao da grejaci ne valjaju, slucajno smo to utvrdili na oko 140000 km. Menjao sam samo neispravne i vozio se (koliko se secam) jos dvadesetak hiljada km nakon toga. Kad sam prodavao auto *na nepunih 160000 km) svi grejaci su bili ispravni. Ne bih ugradjivao grejace koji kostaju nekoliko hiljada dinara, mislim da nema smisla.

Andrix

Iz mog skromnog iskustva grejaci mogu i da rade ali da im duze treba da se zagreju/uzare, kaaa bi ih takodje trebalo promeniti. Koliko znam grejac treba da se uzari za oko 1 do 2 sek
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Deki

#14
Koliko sam do sada saznao kompatibilni grejači (OE broj: 8200490950) za motor: K9K 792 su:

Original Reno - Napon: 11V ; Dužina: 89mm ; Cena: 2830,00 RSD Hit Auto : 2490,00 RSD Reno Sava : 2200, RSD Živa
Motrio - Napon: 11V ; Dužina: 89mm ; Cena: 1650,00 RSD Reno Sava
Denso - Model: DG-005 ; Napon: 11V ; Dužina: 92mm ; Cena: 1680,00 RSD
Brisk - Model: 01S518E ; Napon: 11V ; Dužina: 90mm ; Cena: 1000, 00 RSD
Beru - Model: GN 018 ; Napon: 11V ; Dužina: 89mm ; Cena: 1600,00 RSD (Sudeći po karakteristikama izgleda da je identičan sa originalnim)
NGK - Model: Y-732J (D-Power 4) ; Napon: 12V ; Dužina: 91mm ; Cena: 1630,00 RSD

Niko nije znao (ili hteo) da mi razjasni da li treba zameniti samo taj neispravan ili sva četiri kao i šta znači razlika u dužini a i naponu (kod NGK-a) pa bi mi svako mišljenje i savet dobro došli.

Svi smo mi deca. Jedina razlika je u našim igračkama.....