Koji benzin za Sandero/Logan 1.4 - BMB 95 ili 98?

prethodna tema - sledeća tema

magna86

Nase gorivo ...koje dobijamo  ...Premium BMB95 ...je gorivo od 95 oktana...jel.
Drugar koji mi radi u rafineriji pa dovozi nama gorivo na istakanje po nekad (kazem po nekad jer mi imamo nase cisterne)
mi je pokazao pravu vrednost oktana koje ima nas BMB95. Ima prelnih 92 Oktana.

Ovo novo gorivo,kako ce ga zvati EuroPremium BMB je gorivo od 98 Oktana.
Jos ne znam njegovu pravu vrednost u oktanima ali sumnjam da je stvarnih 98.

Dacia motori su pravljeni da torse gorivo BMB  od 95 ili 98 Oktana. Nista iznad..nista ispod.
Zato se za nase gorivo kaze da je lose. Nema 95 oktana kako bi trebao da ima vec ima 92. Naravno...od desetak tocenja nece mu biti nista..ali ucestalo tocenje..loseg goriva...vremenom dovodi i do raznih problema..kao sto znate i sami.Tu pomazu oni aditivi...ali...ovo je ipak Srbija :)

Keka

Moj moze da pije i 92 oktana, pise na nalepnici na poklopcu gde je cep za tocenje. Proveri sta pise kod tebe, nisam siguran da su pravljeni samo za 95 i 98.

Euro BMB ima isto 95 oktana (na papiru).
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


krle


magna86

#33
Citat: Keka poslato 18.09.2010. - 17:48
Moj moze da pije i 92 oktana, pise na nalepnici na poklopcu gde je cep za tocenje. Proveri sta pise kod tebe, nisam siguran da su pravljeni samo za 95 i 98.

Znam da na starijim tj. prvim mmodelima dacie logan pise 92 / 95 .
Na novijim Logan i Sandero vozilima,motori su pravljeni od 95 do 98 oktana.

CitatEuro BMB ima isto 95 oktana (na papiru).

E vidis.,..i ja sam isto pitao jednog coveka ...zasto na Mol pumpi (cini mi se da sam za tu pumpu pitao )
zasto njima pise da je ovo novo gorivo od 95 oktana.

On je odgovorio u fazonu... ma kakav 95 ... lazu ljude dok im ne dodje pravo gorivo ...

Inace ...novo gorivo koje treba doci mora da ima od 98 Oktana. Ja mislim da oni jos nisu ni pokrenuli isporuku novog goriva :S
Mada i ja sam video da ga neke pumpe imaju...
bas cu ih otom potom proveriti o cemu se radi ...pa cu vam detaljno javiti sta sam saznao

silent

Sipao juce evro bezolovni 95 na OMV pumpi na Cukarickoj padini i imam utisak da se auto manje cuje, jednostavo je tisi. Potrosnju jos nisam merio.

magna86

Niko od mojih jos ne zna sta je u stvari taj Euro BMB 95 ...jer kao sto gore napisah....novo gorivo treba da bude od 98 oktana.

Jedan misli da je to u stvari Super bez olova.
Posto je Super ( Premium MB 95 ) od sastava sadrzi olovo,
jedan misli da je olovo izbaceno pa da stavljaju nesto drugo na mestu olova sto bi zamenilo olovo.
Znaci nesto novijeg standarda.

Licno...nismo sigurni u tu teoriju. Dok zvanicno ne dodje pravo gorivo ( Euro Premium BMB 98 [ u Hrvatskoj se zove EuroSuper 98] )
mozda bi bilo najbolje da i dalje tocite standardni Belozlovni.

Naravno..kad nisam siguran ni u sta...ne mogu vam ni reci sta je najbolje.

Kad i ako saznam vise...javljam vam.

silent

Parametri kvaliteta goriva

Bezolovni motorni benzin EVRO PREMIJUM BMB 95 u potpunosti odgovara kvalitetu Bezolovnog motornog benzina sa istraživačkim oktanskim brojem od najmanje 95 oktana, koji se prodaje na tržištu Evropske Unije. Kvalitet ovog goriva zadovoljava sve parametre iz važećeg evropskog standarda EN 228 : 2008 Automotive fuels – Unleaded petroleum.

U odnosu na Bezolovni motorni benzin premijum BMB 95 ovo gorivo ima:

• znatno manji sadržaj sumpora (najviše 10 mg/kg),
• smanjeni sadržaj olova (najviše 5 mg/l),
• manji sadržaj olefina (najviše 18 %(V/V)),
• aromata (najviše 35 %(V/V)) i
• benzena (najviše 1%(V/V)).


Namena goriva

Bezolovni motorni benzin EVRO PREMIJUM BMB 95 je namenjen:

• za pogon benzinskih motora u vozilima koja imaju najmodernije uređaje za obradu izduvnih gasova, a za koje proizvođač vozila propisuje upotrebu bezolovnog motornog benzina sa istraživačkim oktanskim brojem 95 oktana ili niže

• u slučajevima kada proizvođač automobila zahteva upotrebu bezolovnog motornog benzina BMB 95, čiji je kvalitet definisan evropskim standardom EN 228 : 2008 Automotive fuels – Unleaded petroleum

• može se koristiti i za sve ostale automobile koji zahtevaju bezolovni motorni benzin sa istraživačkim oktanskim brojem IOB od 95 oktana.


Zadovoljenje evropskog emisionog standarda EVRO 5

Evropski emisioni standardi definišu granične vrednosti za izduvne emisije za nova vozila koja se prodaju u zemljama EU.
Odstupanje od idealnog sagorevanja goriva u motoru vozila dovodi do stvaranja štetne emisije prvenstveno: ugljen monoksida (CO), ugljovodonika (CH), azotovih oksida (NOx) i čestica (PM).

Napredak u dizajnu motora i uvođenje novih tehnologija za kontrolu emisije štetnih gasova, jedino uz korišćenje Bezolovnog motornog benzina Evro premijum BMB 95 omogućava potpunu efikasnost uređaja za obradu izduvnih gasova i ispunjenje zahteva emisionog standarda Euro 5 za putnička vozila.


Pozitivan uticaj goriva na zaštitu životne sredine

Upotreba Bezolovnog motornog benzina Evro premijum BMB 95 povoljno utiče na smanjenje štetnih izduvnih emisija motornih vozila, a samim tim i na smanjenje zagađenja vazduha i emisija gasova staklene bašte nastalih sagorevanjem goriva.

Upotreba Bezolovnog motornog benzina EVRO PREMIJUM BMB 95 doprinosi zaštiti životne sredine i zdravlja ljudi.


Pozitivan uticaj goriva na vozilo

Upotreba Bezolovnog motornog benzina Evro premijum BMB 95 osigurava efikasan i siguran rad motora, racionalnu potrošnju goriva, kao i potpuno očuvanje funkcije, trajnosti i efilasnosti uređaja za obradu izduvnih gasova savremenih motornih vozila.

Izvor:
http://www.vrelegume.rs/forum/viewtopic.php?p=286933&sid=25b5d0bbc800b5fa10f9cfb97031f0da#p286933

saša61beograd

Prelazim na evro premijum 95! Sipao sam i jedan i drugi i činimi se da sa evro premijumom radi  tiše i bolje vuče (subjektivna ocena, priznajem). Uostalom od Nove godine će izbor biti veći, a razlika u ceni manja.
Ne bih da mnogo mudrujem ali : manji oktanski broj goriva ipak utiče na snagu motora !!! Savremeni motori (a takvi su valjda i u našim Dacijama)  imaju senzor kliktanja ventila i automatski pomeraju ugao predpaljenja; nema kliktanje ali je snaga nešto manja. Zato evro premijum od sada.


Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Pisao sam da sam ga probao u Grčkoj pretprošlog leta - skoro litar veća potrošnja!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Logično - kao bolje ide,bolje stiskaš,bolje troši...
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Bar da je to, nego ista vožnja, 120 autoputem pa opet...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

boban66

Moj moze da pije i 92 oktana, pise na nalepnici na poklopcu gde je cep za tocenje. Može i 95 oktana.
Euro BMB ima isto 95 oktana , ali ima i onaj od 98 oktana , dali sme i on da se sipa iako nije naznačeno?
Ko sebe osudi, služi doživotnu robiju.

Zoran

Višak oktana neće oštetiti motor samo novčanik jer je skuplji.
Sam svoj gazda - vazda.