Odrzavanje akumulatora

prethodna tema - sledeća tema

Kada ste poslednji put prekontrolisali stanje akumulatora

ne sećam se
15 (36.6%)
nedelju dana
3 (7.3%)
mesec dana
10 (24.4%)
godinu dana
5 (12.2%)
kontrolišem kad neće da upali
8 (19.5%)

Ukupno glasova: 41

hobbista

@bmiillan: ako može da taj auto bude dizel.

A zovni i nas da dođemo da gledamo  :lazy:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac


saša61beograd

Posle godinu dana od kupovine novog akumulatora juče sam očistio kleme,kontakte mase koji su dostupni i proverio sam nivo elektrolita.Sve u svemu,čist gubitak vremena,sve je bilo čisto i kako treba (šalim se, nije gubitak vremena nego malo rekreacije pod haubom).
Iglom sam prosekao rupe na nalepnici sa gornje strane akumulatora i sad se čepovi vide,standardni čepovi koji se odvrću kovanicom od 5 dinara,baš lepo,isto kao pre 30 godina.
Jedna stvar me zbunjuje:svuda je nivo isti,oko 20mm,jedino na ćeliji (komori,šta li je već) kod + kleme,ploče su niže i tu je nivo oko 30mm.Jel to normalno?Akumulator je Fiam,italijanski.

Vihor

Danas stigao FLUKE BT521, podižemo nivo,  :dance:  na sledećem skupu radimo analizu redom, naravno ko oće.
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Loganovac

Ima se, može se...  :kava:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Vihor

Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Vihor

Videh temu, preporuka za novi akumulator, ali mislim da je moje pitanje za ovde,
da li se neko bavio dubinskim praznjenjem i punjenjem i desulfatizacijom akumulatora pre nego je resio da kupi novi?

kakva su iskustva na tu temu
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Vihor

izgleda nikakva,

danas krenuo sa eksperimentima, interesantno, akumulator sa mercedesa nekog, dizel, izvuko 10-12% kapaciteta, a palio bez problema, ispraznio ga sad skroz 10.8V, sad na ctek 5.0 ispravljac pa da vidimo sta smo napravili.
na pocetku 12.05V  8.69 m oma
na kraju 10.8V 27.22 m oma

struja praznjenja 3.5A

Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Loganovac

Mani bre to, okači to čudo i izmeri koliko puni altenator u leru vezano za onu drugu temu. Sa i bez potrošača.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Vihor

Ladno napolju i u garazi je -      :lale1:
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.


Zoran

Mislim da je ovo preslabašno. 4A vjerovatno se odnosi na 6V, a vjerovatno na 12V može ići samo 2A :kava: Kupi Einhell punjač i imaš ga dok si živ. Jeftin a dugotrajan.
Sam svoj gazda - vazda.

Vihor

ozbiljni punjaci su od 70-...eura, za povremene dopune je ok, sto se tice jacine, punice samo sporije. Pogledaj na youtebe kakvi su utisci i kako to funkcionise u stvarnosti i kako se pokazao u praksi.
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Zoran

U praksi obično sjedneš u auto i vidiš da je akumulator poluprazan jer je preko noćo ostalo nešto upaljeno (radio, svjetlo u pretincu, svjetlo u gepeku...). Znači trebaš ga relativno brzo osposobiti (dopuniti) i krenuti...
Sam svoj gazda - vazda.

Vihor

Znači NE trebaš ga relativno brzo osposobiti (dopuniti) i krenuti...  Tad ćeš ili upaliti kablama ili starterom ili  skinuti akumulator i ljudski ga napuniš, svako silovanje šteti akumulatoru i onda traje 3, 4 godine i kaput skroz. I još jedna stvar, alternator služi da dopunjava
i održava akumulator napunjenim a ne da ga puni, punjač puni.
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.