Zimske gume

prethodna tema - sledeća tema

Mandrak

@bocca: nisam znao za šrafove jer sam kupio polovan auto i  :-)1 ih dobio.

nik

Citat: gio poslato 15.09.2010. - 11:16
Kad se pominju posebni šrafovi za alu i čelične felne, koja je razlika i jel mogu lako da se nađu po prodavnicama ti šrafovi za alu felne (treba mi 4 seta po 4)?

Da ne pravimo nuklearnu fiziku od šrafova, razlika izmedju šrafova za alu i čelične felne je jedino u dužini (za alu su oko 5mm duži zbog veće debljine materijala na felni na mestu šrafljenja). Navoj i glava su isti (17). Šrafove ne bi trebalo mešati jer ako se stave kraći (za čel. felne) sa aluminijumskim postoji verovatnoća (kolika ?) da otpadne točak, ukoliko se stave duži sa čeličnim postoji opasnost da ne može da se zavije do kraja (kod diskova) ili da se oštete elementi kočnica (u tobošu).
Šrafovi za alu-felne mogu da se nadju kod svih vulkanizera i u radnjama koje se bave i prodajom felni.

Pažnju treba pri kupovini obratiti na to dali se radi o standardnim šrafovima ili o šrafovima koji su namenjeni za ugradnju sa distancerima koji su još duži, a koje možete dobiti ako prodavac nezna svoj posao.

krle

Šrafovi za fabričke  alu felne u potpunosti  odgovaraju za čelične. S obzirom da mi je rezervna guma sa čeličnom felnom, po preuzimanju kola tražio sam  proveru u tadašnjoj Integri što su i uradili na jednom Loganu u servisu.

Postoje glave zavrtnja 19mm i 17mm, zavisno od verzije i godine proizvodnje.

dzaga

Zimske gume se ne kupuju zbog snega nego, pre svega, zbog niže temperature u zimskim uslovima a tek onda zbog ostalih razloga. Čak ako ne padne ni jedna pahulja snega i put je potpuno suv a temperatura je u dnevnom proseku niža od 7 stepeni treba koristiti zimske gume. Razlog je taj što materijal od kojih su napravljene letnje gume, na tim temperaturama, menja svojstva pa one postaju "plastične". Usled toga je stabilnost vozila manja a zaustavni put prilikom kočenja neuporedivo duži.

M+S gume (ili "all season") su kompromisno rešenje i predstavljaju uštedu u novcu ali treba uzeti u obzir da takve gume predstavljaju kompromis između materijala za letnje odnosno zimske gume. To znači da takav materijal ne može biti "najbolji" ni za zimu ni za leto (dužina zaustavljanja prilikom kočenja, aqva planing, stabilnost vozila itd). Znači izbor je na kupcu tj. njegovim prioritetima i finansijskim mogućnostima. Što se tiče propisa, one zadovoljavaju zahtev.
Ja smatram da je mnogo bolje odreći se nekog zadovoljstva (šminke) na ili u vozilu nego nečeg što bitno povećava bezbednost putnika i ostalih učesnika u saobraćaju.

Dimenzije zimskih guma (u odnosu na letnje) treba izabrati tako da one budu što uže tj. da naležu na tlo sa što manjom površinom (a da ne narušavaju fabrički propisane dimenzije). Razlog je taj što manja površina naleganja gume na tlo znači veću silu pritiska vozila na tlo a samim tim se omogućava gumama da se lakše "ukopaju" kroz mekanu i nestabilnu podlogu  (sneg, polurastopljen sneg usled dejstva hemijijskih sredstava i sl.) i dopru do čvrste podloge. A to znači bezbediju vožnju u zimskim uslovima. Kalkulatori za proračun dimenzija guma u odnosu na osnovnu dimenziju, koju je propisala fabrika, postoje na svakom sajtu proizvođača guma ili većeg broja trgovaca gumama. Važno je da dimenzija točka ne bude različita od fabrički propisane za plus/minus 3%. Mogu se kupiti i felne (obično čelične - nove 4-6.000dinx4) za korišćenje sa zimskim gumama jer svaki proizvopđač vozila određuje makar dve moguće/dozvoljene dimenzije felne pa se izaberu gume prema felnama. Sve ovo predstavlja ne mali finansijski izdatak ali . . .koga mi vozimo u kolima?!?

Loganovac

#169
Ne znam kako da tumačim ovaj tvoj poslednji savet (izbor užih zimskih pneumatika) u smislu homologacije... Gde je to Dacia propisala uže gume? Zna se koje su homologovane dimenzije pneumatika za naša vozila i tu nema džeziranja, ako ćemo po propisu.

U slučaju da ipak odlučite da džezirate, treba paziti i na nosivost pneumatika, i to može biti problem...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dzaga

#170
Propisano je za Logana: ili 165x80x14 ili 185x65x15.

To piše u svakoj knjižici za Logana. Tako piše i za druge tipove Dačije.

Obe dimenzije zadovoljavaju zahtev u vezi  nosivost i to ne meže biti problem. Odakle ti ideja da se Dačija može toliko zabuniti?

perke21

Mislim da ova tema posebno interesuje nas sa stepway-om, zbog toga što imamo 4 alu felne i jednu čeličnu (rezervna). Ja sam pozvao hit auto i utvrdio da je cena novih čeličnih felni 5630 po komadu  :fiju:. Cena guma zavisi od kvaliteta, ali recimo da je oko 5000 po komadu prosečna cena. Mene interesuje samo koje čelične felne odgovaraju za stepway-a? Dakle ne dimenzije (15" 4x100 et44 6J), nego od kog automobila. Tako je lakše naći polovne na nekom otpadu. Inače Dinkić je bio u Pirotu i najavio povećanje proizvodnje (interesantno).

Zoran

Ako neko dobro barata ovom temom neka malo pojasni na šta se odnosi podatak 7*C ( na temperaturu zraka ili temperaturu podloge)

                              Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

Goky

Ovo sam pokupio sa sajta 4gume:

M+S gume sa simbolom planina/snežna pahuljica
Simbol planina/snežna pahuljica potiče iz Kanade odakle se raširila po celom svetu. Ova oznaka je uvedena da bi omogućila nestručnjacima da, kada žele da kupe zaista zimske gume, ne kupe gume za sve sezone. U februru 1999. godine, Udruženje proizvođača guma Kanade (Rubber Association of Canada) i Udruženje proizvođača guma Amerike (Rubber Manufacturers Association in the U.S.), prihvatile su proceduru za testiranje guma za oštre zimske uslove Američkog društva za testiranje i materijale - American Society for Testing and Materials (ASTM). Indeks prijanjanja na snegu po ovom standardu je jednak ili veći od 110, u odnosu na referentnu gumu sa indeksom 100.

Dizajn gazećeg sloja, struktura i materijali od kojih su proizvedene gume za oštre zimske uslove obezbeđuju bolje zimske vozne karakteristike. Prema savetu RMA, u oblastima gde veći sneg češće pada, trebalo bi montirati ove gume. Označene su sa M+S i simbolom planina/snežna pahuljica. Ova oznaka trenutno je obavezna samo u SAD i Kanadi dok u Evropi to nije regulisano zakonom. Poznati američki testovi guma su pokazali da gume sa ovim simbolom imaju najmanje 10% bolje prijanjanje na snegom prekrivenom putu od guma bez ove oznake.


Kada kupite gumu sa oznakom M+S i simbolom planina/snežna pahuljica možete biti sigurni da ste kupili zaista zimsku gumu.

Wikipedia:
M+S, or M&S: Mud and Snow; all-weather tires, with above-average traction in muddy or very light snowy conditions, and for low ambient temperatures. Not a winter tire unless it has the snowflake and mountain symbol. Spike tires have an additional letter, "E" (M+SE).

Sava Eskimo S3 je M+S i ima simbol pahuljice (nisam siguran za simbol planine) isto kao i Tigar Winter 1 (ili Wintera kako je svi zovu) koja ima i simbol planine i pahuljice.
Sandero Stepway 1.0 TCE 90 Expression
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Sandero Stepway TCe 90 Prestige
Dacia Sandero 1.4 MPI Laureate
Fiat Punto Mk1 1.2 8v + TNG
VW Buba

Loganovac

Citat: dzaga poslato 15.09.2010. - 17:54
Propisano je za Logana: ili 165x70x14 ili 185x65x15.

To piše u svakoj knjižici za Logana. Tako piše i za druge tipove Dačije.

Obe dimenzije zadovoljavaju zahtev u vezi  nosivost i to ne meže biti problem. Odakle ti ideja da se Dačija može toliko zabuniti?

Pa lepo sam rekao da ne znam kako da tumačim tvoj savet, sad je jasnije: ti nam znači savetuješ da kupimo i gume i felne...

Inače, standardno je indeks nosivosti 165/70/14 guma 81, a 185/65/15 88 - nije mala razlika, 462kg naspram 560kg!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

nik

Samo mala ispravka 165x80x14

Keka

Citat: dzaga poslato 15.09.2010. - 17:54
Propisano je za Logana: ili 165x70x14 ili 185x65x15.

To piše u svakoj knjižici za Logana. Tako piše i za druge tipove Dačije.

Obe dimenzije zadovoljavaju zahtev u vezi  nosivost i to ne meže biti problem. Odakle ti ideja da se Dačija može toliko zabuniti?

:297:
A za Dustera i Stepway?
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


dragonfly

Upravo sam kupio dve tigrove Winter 1 gume (185/65 R15). Od prošle godine imam dve zimske Goodrich koje su se pokazale izuzetno dobre, a tada su koštale samo par stotina dinara više od tigrovih. Za winter sam se sada odlučio zbog cene (4.589,00 din/kom-Matador u Novom Sadu). Wintere ću koristiti na zadnjim točkovima tokom cele godine. Goodrich su sada skoro 6.000 din/kom.
Savet svim forumašima da već ove nedelje kupe zimske gume jer će trgovci sasvim sigurno značajno podići cene jer će tražnja biti velika.

dzaga

#178
Nik, u pravu si za dimenziju 165x80x14. Smatram da će svaki vozač pogledati šta piše u knjižici koju je dobio uz vozilo. Izvinjavam se zbog greške.

Zorane, pretpostavljam da se radi o temperaturi vazduha. Proizvođači su uzeli u obzir razlikun između temperature tla i vazduha jer bi bilo previše očekivati da vozači mere temperaturu tla. Temperatura vazduha, koja se objavljuje u sredstvima javnog informisanja, meri se u na propisan način (između ostalog - na jedan metar visine od tla) i to je uzeo u obzir kod preporuka proizvođača guma.

speedo

Citat: Veterinar poslato 15.09.2010. - 12:49
Finansijska situacija... I sam vozim sa M+S gumama tokom cele godine (P 400 Pirelli), a poznam stvarno mnogo ljudi koji Winteru nisu skidali od prosle zime.

Razumijem, i ja se sada vozim na čisto zimskim gumama non-stop, ali treba znati šta je i kako je ispravno. Ako mogu da upitam kako su se pokazale te Pirelli gume? Čini mi se da one imaju oznaku aquamille ili nešto slično.