ventili

prethodna tema - sledeća tema

dejan

koliki je zazor ventila za 1,4

DarioGTI

neznam tocno koji je zazor za 1.4 ali mislim da bi trebalo pisat u Uputama za upotrebu.... barem je kod Supernove pisalo...
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

dejan

to je isti motor pa ako mozes procitaj i napisi

krle

#3
Usisni 0.10-0.15
Izduvni 0.25-0.30
Izduvni 0.20-0.25 Kada je ugrađen nov ventil.

Vrednosti su  za K7J i K7M motore.


Edit by Krle


Posllednje uputstvo je za motor K9K 790











hobbista

#4
Krle, da nije obrnuto za izduv? Kada se menjaju ventili, obično se ostavljaju malo labaviji.

Edit: a na ovom uputstvu u prilogu se vidi ona idiotska varijanta za dci - skida se bregasta da bi se naštelovali ventili
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

krle

#5
Ja sam na prethodnim vozilima štelovao i stare i nove na isti zazor. Nove je bitno lepo ispolirati, uzmete srednju vrednost zazora i to je to.

U uputstvu tako piše. Već sam naučio da na rumunskom jeziku "fara" znači bez, a "cu" znači sa ( bez zamene..., sa zamenom ...).



:ces: Samo, gde je uputstvo  za K7 motore koje sam okačio u mom prethodnom postu

DarioGTI

jesam ja jedini koji nevidi prvu sliku u jednom od gornjih postova?

vidim ovu za K9K 790, ali ne i za K7J 710 i K7M 710:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

hobbista

#7
Spremite se za malo dužu priču  :D

* Od kada sam kupio auto (skoro godinu dana), postojao je problem sa snagom. Nekako mi se auto vukao k`o krava na nižim obrtajima (do 2.500 o/min).
Računam ja, težak je, aerodinamika mu nije jača strana... i pomirim se sa tim.
* Potrošnja benzina je od prvog dana bila veća nego što bi trebala da bude (najniža oko 9l po gradu - samo jednom).
* Ugradio sam plin posle pređenih 900km, i nisam uspevao da prođem s potrošnjom TNG ispod 11 litara (po gradu). Bilo je tu još nekih random problema, a tiču se jutarnjeg paljenja i prebacivanja na TNG, koje smo uspeli da umanjimo (a nikada nisu u potpunosti prestali).

Osim navedenih stvari, nisam imao drugih problema.

* Pre mesec dana počeo sam da primećujem da se ujutru (hladan motor) oseća jak miris benzina, i da obtaji variraju za 20-30 o/min. Takođe, kada je motor hladan, i kada se vozi na oko 1.500-1.700 o/min, pa se doda gas, auto proguta "knedlu". Odnosno, simptom "zalivanja" benzinom.
* Prilikom jutarnjeg paljenja, počela je da mi se pali lampica "check engine". Onda ugasim auto, i odmah upalim ponovo, i izgledalo je kao da je sve u redu (nije se palila ponovo). Ovo mi se desilo 6-7 puta u prethodnih 20 dana.
* Potrošnja se popela na oko 12,5 - 13 litara po gradu.

Tako sam se rešio da sačekam prvi servis (koji sam obavio u subotu, kod Save), pa da vidim u čemu je problem.

He,he,he, problem je bio u - ventilima.
Na IV cilindru izduv je bio 0,05
Na III cilindru izduv je bio 0,10


Servis urađen, ventili preštelovani, potrošnja se drastično smanjila, auto dobio 10 konja (takav je utisak)  :)
Ukoliko ne bude problema ranije, pre sledećeg servisa ću izmeriti kompresiju (da vidim da li je izgoreo neki od ventila).

Bio sam lenj (moram priznati) jer sam ovo mogao uraditi mnogo ranije. Očekujem da me "oplete" i Slavko, obzirom da mi je skrenuo pažnju na moguć problem sa ventilima  :c:

Očigledno je da kontrola kvaliteta nije odradila dobro svoj posao u fabrici, jer me niko ne može ubediti da je sic jednog (odnosno dva) ventila toliko mekši od ostalih, da ventil upadne za 0,2 :ljut:
Napominjem da nisam ni prvi ni jedini koji je imao ovakav problem!

Zaključak: Ukoliko se nekome pojave slični problemi (bez obzira što je nov auto) - pravac u servis.

Eto... toliko. Za koji dan ću ići do Save (da platim prvi servis  :D ) pa ću okačiti račun.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

KIČ

   Drugari,imam malu nedoumicu,pa bih voleo da mi neko odgovori.Rešim ja da preštelujem ventile na loganu 1.6 ,
i prilikom provere istih zateknem sledeću situaciju: ventili naštelovani dobro ali zazori su kontra u odnosu izduvnih i usisnih.Pošto je do sada ovde bilo reči samo o teoriji , voleo bih da mi neko kaže da li je on lično ili je gledao majstora kako mu je naštelovao ventile.Ja ih nisam pipao 80k pa me čudi kako ovi izduvni do sad nisu izgoreli ako im je ovo premali zazor.Pitao sam u nekim servisima i nisu hteli da mi kažu na koliko ih šteluju. :rtfm:
kich

krle

Ja sam gledao kada je majstor  podešavao ventile na mom vozilu koje je do tada prešlo 61200km. Zazori su u skladu uputstva koje sam postavio. Kod mene su izduvni ventili II i III cilindra bili na donjoj granici, ostali su bili dobri.

taxista1974

Motor 1,6 mnogo bolje stoji sa stelovanjem ventila, odnosno ventili ne moraju tako cesto da se steluju kao na 1,4 (veca snaga i bolje podnosi, narocito ako se vozi po brdskim uslovima kao sto je Ivanjica). Iz licnog iskustva, koje sam opisao na jednom od postova, na 1,4 ventili se moraju stelovati na 30000, OBAVEZNO, jer motor posle toga postepeno gubi snagu i dolazi do gorenja ventila. Za mene je to jedna od vecih mana ovog motora, a Dci modeli imaju samostelujuce ventile .?!

Jelenko

Joj drugari sad ste me zabrinuli..... :help:,moj je presao 38054km,nista mu nisam pipao,neko je vec napisao,osjetio sam jak miris benzina,kad ga upalim,a i potrosnja mi je nekako velika,da odma kazem nisam ga testirao koliko trosi jer za sad nemam mogucnosti da ga napunim do vrha,sta ja da radim sto se tice ventila,naravno da nece da skodi da odem da ih postelujem ali........nisam bas sad u mogucnosti da to odradim,a pitenje glasi jel skodi puno da sacekam jos neko vrijeme dok ne skupim pare,jer imam sad i pakne zamjeniti,pa bih to ujedno odradio,ili ako puno skodi da uzajmim od nekoga pa da rijesim ventile da ne bi kasnije bila veca steta,unaprijed hvala..... :respect:

Keka

I na dCi se steluju ventili, a procedura je prilicno komplikovana, skida se i bregasta.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Daniel

Ja od kada sam uradio stelovanje ventila, prosecnu potrosnju nikako da spustim ispod 7, zima 7.9. A pre sam tukao 6.1-6.3  :ranting:
The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.

krle

Koncepcijski nema razlike između 1.4 i 1.6 motora pa ne vidim raloga zašto bi se kod 1.4 ventili ranije štelovali.Sve zavisi od stila vožnje.
Druga priča je motor 1.6 16v koji ima hidraulične podizače.