Otvaranje gepeka iz kabine-stari i novi model brave

prethodna tema - sledeća tema

nik

Tema je bila obrađena na starom forumu.

Princip rada stare brave gepeka se zasniva na tome da se okretanjem ključa u bravici, preko poluge koja se potiskuje na dole, deluje na bravu gepeka koja se otvara i oslobađa vrata.




S obzirom da navedena operacija zahteva prisustvo ključa što može da bude iritirajuće prenosim uputstvo koje sam svojevremeno video na nekom rumunskom forumu kako izvesti da se brava otvara električnim putem iz kabine i/ili daljinskom komandom na daljincu alarma.

Za realizaciju radova potrebno je nabaviti sledeća sredstva:
- elektromotor CB sa potisnom šipkom i utvrđivačem (dolazi u kompletu),
- prekidač pulsnog tipa NO (normalno otvoren, zatvoren samo dok je pritisnut)
- provodnik 1mm2 - barem 7 metara ako se izvlači prekidač na kom. tablu,
- izolir traka,
- nekoliko šrafova ili lepak,
- parče debljeg alu-lima ili špera potrebnih dimenzija
- par buksni i
- alat (komb. klešta, sečice, bušilica, šrafciger).



Od lima ili špera (ako se koristi šper mora se razmišljati o kasnijoj zaštiti od vlage, da se ne raspadne) se izradi nosač kao na slici levo. Potrebna je dužina da premosti međuprostor između dva ojačanja na vratima gepeka iznad brave, a širina zavisi od širine nabavljenog motora s tim da može i malo šire da se ostavi zbog kasnije zaštite motora i instalacija od naletanja stvari iz gepeka.
Na navedeni nosač se pričvrsti motor vodeći računa da paralelni budu pravci kretanja spojne šipke brave i potiskivača na motoru (da bi se izbegla nepotrebna naprezanja elemenata)
Sada je potrebno deformisati spojnu šipku koja dolazi uz motor tako da se dovede u paralelan položaj sa spojnom šipkom brave za izabranu poziciju motora. Ista se provlači kroz međuprostor između spoljne oplate vrata i ojačanja (postoji slobodan prostor, ne mora da se seče ništa) s tim da nebi bilo loše da se zaštiti farba na oplati i ojačanju nekom debljom lepljivom trakom da se ne ogrebe pri kasnijem radu mehanizma.
Nakon toga je potrebno povezati ove dve šipke u čvrstu vezo pomoću utvrđivača i postaviti i učvrstiti nosač na ojačanja pomoću šrafova ili nekog jačeg lepka da bi se izbeglo bušenje limarije.
Pre ove poslednje operacije preporučujem dovođenje napona sa akumulatora i proveru da li sve funkcioniše kako valja uz pridržavanje nosača rukom. Samim tim ćete moći da mu preciznije odredite najoptimalniju poziciju u odnosu na bravu.

Dovođenje napona na motor se može izvesti na sledeći način:
+ uzeti sa svetla gepeka (ko nema mora da vuče negde iz kabine sa stalnog plusa), a minus vući u kabinu do željenog mesta prekidača. Sa prekidača vući na najbližu masu.
Pored prekidača paralelno u mrežu može da se poveže i alarm ili ako je neko ugrađivao naknadno daljinski modul CB. Ovi uređaji na daljinskom najčešće imaju dugme predviđeno upravo za ovu opciju otvaranja gepeka, a pri pritisku istog na posebnom pinu daju - (ovo treba proveriti da li je slučaj sa modulom ili alarmom koji imate da ne dođe do kuršlusa).

Isti sistem može da se primeni i za otvaranje novog tipa brave, samo je malo složenija ugradnja zbog skučenijeg prostora i više elemenata koji smetaju pri ugradnji.

Uz ugradnju potisnog amortizera može se postići i da se vrata sama potpuno otvore (bio je na starom forumu snimak sa YouTube-a.

U svakom slučaju želim puno uspeha i zabave što i jeste suština DIY projekata.




stalker

Nik hvala na detaljom opisi i skicama kako napraviti otključavanje s motorićem. Sad mi je sve puno jasnije i već vidim način kako ću to napraviti.

Međutim, čini mi se da ovdje nešto ne štima. Ovaj utvrđivač koji stavljaš na skicama izgleda neće ići. Šipka koja preko ključa otvara bravu vrata je u poziciji kad ključ nije u  bravici zakočena i kad bismo šipku s motorića spojili  čvrsto na nju ne bi se mogla pomaknuti. :c0:
Ja sam zaključio da šipka s motorića mora biti spojena direktno na onaj pokretni dio brave vrata, neovisno o šipci koju pokreće ključ.
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

nik

Druže, veruj mi da neznam da li je šipka blokirana kada ključ nije u bravi. Ovo uputstvo sam pisao na osnovu sećanja na uputstvo koje je bilo dato na rumunskom forumu pre jedno 3 godine i na kojem je bilo izvedeno na ovaj način i na kojem je ovako funkcionisalo. Uputstvo sam napisao kao pomoć kako može da se izvede, a i na novoj bravi ova šipka je slobodna bez obzira na status brave. U svakom slučaju iz plana može da se izbaci utvrđivač i da se spojna šipka direkto veže na bravu.
Puno uspeha. :to:

stalker

Ma druže ti si s ovim skicama puno pomogao. Zapravo kao da si mi napravio kad si objasnio kako da napravim.  :respect:

Ponekad nije zanimljivo odmah imati gotov proizvod nego se malo sam promučiti.  :too:
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

mladen895

A da li je izvodljivo da se mehanizam na vratima gepeka blokira ili da se mehanizam fiksira na karoseriju i da se pomoću sajle iz kabine otvara?
Kad se mora,sve  je tesko.

stalker

Moglo bi se riješti otvaranje i pomoću sajle negdje iz kabine ali bi trebalo imati dovoljno dugačku sajlu.

Ja sam danas počeo predradnje za ugradnju električnog otvaranja. Provukao sam kabel od mjsta gdje će biti motorić do prekidača svijetla u gepeku.
Bilo je malo problematično provlačenje kroz duple limove i četvrtastu cijev koja nosi poklopac gepeka pa sam za tu svrhu upotrebio specijalnu sajlu koju električari koriste kad provlače kablove kroz cijevi u zidu.



Još trebam nabaviti neki prikladan taster i malo slobodnog vremena pa će i ovaj projekt biti završen.
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

krle

#6
Prebačeno sa starog foruma:

Citat: Nik







.

Citat: NikPre svega da pomenem da se ne radi o mojoj originalnoj ideji, vec je veci broj slika i postupak skinuti sa nekog rumunskog foruma za koji nažalost neznam link, te se ovom prilikom zahvaljujem i ujedno izvinjavam rumunskim ljubiteljima Logana.

1 2

3 4

5 6

Za realizaciju izrade instalacije otvaranja gepeka prekidacem iz kabine potreban je sledeci materijal:
1. 1 aktuator CB (iliti motor CB) cena na buvljaku u Pancevu ili BP oko 200 din
2. oko 7 metara jednožilnog kabla 0,25-0,5 mm2
3. 1 taster prekidac
4. Izolir traka

Princip rada celog uredjaja je da ustvari radi ono što mi radimo prilikom okretanja kljuca u cilindru brave cime potiskujemo osovinu na dole i deblokiramo (otvaramo) bravu. Aktuator se u prethodni položaj vraca pod dejstvom opruge brave tako da nije potrebno obezbediti dvosmerno dejstvo aktuatora.
Od alata potrebna je bušilica sa burgijom za metal 4mm, kombinovana klešta, secice i šrafciger.

Na slici 1 prikazan je šematski prikaz položaja aktuatora u odnosu na cilindar brave i samu bravu. Od najvece važnosti je da osa brava-cilindar i osa aktuatora budu paralelne. Da bismo postavili aktuator potrebno je na unutrašnjem ojacanju izbušiti dve rupe na limu kao što se vidi na slici 4. Kod bušenja rupa treba obratiti pažnju da se ne ošteti spoljni lim poklopca gepeka i da se mesta bušenja obezbede od pojave korozije (najjednostavnije je da se posle bušenja premažu antikorozivnim sredstvom i prelakiraju).
Kada smo postavili aktuator na njegovo mesto treba pristupiti savijanju aluminijumske šipke koja prenosi impuls sa aktuatora na osovinu brave(najbolje se vidi na slici 2). U pakovanju aktuatora treba da dodju pored samog aktuatora i šipka, okov za spajanje(vidi se postavljen na slici 2 i crno obojen deo na slici 1) i šrafovi.
Kada sve postavimo i zategnemo kao na slici 2 potrebno je povezati elektricnu instalaciju.
Minus pol sa aktuatora možemo da povežemo za poklopac gepeka postavljanjem prstenaste podloške na šraf kojim je aktuator vezan za limariju (kao na slici 4).
Pozitivan pol treba da dovedemo do aktuatora iz kabine i to najbolje sa kutije za osigurace kod vozacevih vrata sa nekog od osiguraca koji su stalno pod naponom (ne zavise od kontakta kljucem) da nebiste morali stalno da ubacujete kljuc u bravu i dajete kontakt kada želite da otvorite gepek(obeleženi crvenom bojom na slici 6).
Sa kutije osiguraca kabl "vucemo" (ispod tapacirunga) do mesta gde ce biti postavljen prekidac (obavezno impulsni koji provodi samo dok je pritisnut) i preporuka je tunel kod rucne kocnice. Odatle kabl treba da ide do aktuatora na vratima gepeka. Prelaz na vrata gepeka je prikazan na slici 5.  

Pored ovog sistema postavljanja aktuatora takodje sa nekog rumunskog foruma sam skinuo i ideju za postavljanje istog na sa spoljne strane ojacanja gepeka na metalni nosac izmedju izmedju dva ojacanja kao na slici
6
Da vas ne zbuni na slici je prikazan izgled kod gepeka sa novom bravom jer nemam izgled stare, ali je stvar mislim jasna. Navedeni drugi sistem obezbedjuje lakše postavljanje (nema zavlacenja ispod lima) i manju polugu, odnosno, osovina sa aktuatora može da ide bliže osovini brave.
Ovaj drugi sistem se može primeniti i kod vozila sa novom bravom i isti planiram da postavim cim istekne garancija. Takode se može, ko je naknadno ugradjivao modul CB za daljinsku komandu koji ima opciju otvaranja gepeka na daljinsko, paralelno povezati isti sa prekidacem i otvarati gepek daljinskom komandom.

I za kraj mnogo srece i strpljenja onom ko odradi ovo i neka postavi originalne slike kada završi.


Novi tip brave

Citat: NikKao i pre svakog posla potrebno se naoružati potrebnim strpljenjem i alatom.
Alat koji vam je potreban je: kombinovana klešta, sečice, izolir traka i šrafciger, a od potrebnog materijala treba vam motor CB (original Dačijin ili Renoov motor koji odgovara nosaču na vratima gepeka slika 1 i 2 zaokruženo ili mnogo jeftinije rešenje buvljak u Pančevu 160-200 din, ali je potrebno izvršiti manja podešavanja), 2 para buksni i oko 5 metara dvožilnog kabla (ja sam koristio 2x0,50, ali je sasvim dovoljan i 2x 0,25).
1. 2.
Posle skidanja zaštitnog plastičnog poklopca pritiskom na utvrđivače (strelice slika 1) potrebno je postaviti motor CB na već postojeći nosač. Ukoliko ne raspolažete originalnim motorom potrebno je pažnju obratiti na debljinu zadnjeg dela motora da ne bi došlo do krivljenja spoljnjeg lima poklopca gepeka (što se meni umalo desilo, srećom na vreme sam prestao sa šrafljenjem pa se lim vratio u normalu sam od sebe). Iz tog razloga je potrebno malo stanjiti šmirglanjem ili laganim sečenjem viška materijala (plastike) sa zadnjeg gornjeg dela motora (gledano u odnosu na ravan nosača motora (slika3 detalj A)
3.

Da ste motor dovoljno ,,oglodali" biće vam jasno kada bez smetnji i zapinjanja ,,legne" pravilno na nosač celom svojom donjom površinom, kada ga slobodno možete zašrafiti (dovoljan je jedan šraf, a i lakše je jer druga rupa odgovara originalnom motoru, a za ovaj pijačni bi se morao bušiti lim nosača)  (slika 2).

Motor treba postaviti tako da se svojom uzdužnom osom poklapa sa tangentom na prsten na cilindru brave vrata gepeka (slika 4) i malom ispustu sa rupom na istom (u krugu slika 5)  
4. 5.

E sada, kada smo postavili motor na nosač i poravnali ga sa bravom, da se vratimo na sliku 3, odnosno, njen detalj B
Uz motor CB ćete dobiti aluminijumsku šipku dužine oko 20 cm koja služi kao spoj između ušica motora i brave. Navedenu šipku je potrebno skratiti na potrebnu dužinu (na slici dimenzija X) da se bravica ne bi polomila pri radu (ukoliko ostane duža), a i da (ukoliko ostane kraća) ne bi došlo do nefunkcionisanja celog sklopa. Dužinu ćete odrediti na jednostavan način tako što ćete izvući maksimalno osovinu motora CB i izmeriti rastojanje od sredine jednog prstena (na osovini motora) do sredine otvora na ispustu prstena brave koja je u gornjem položaju (otključano kao na slici 5). Navedeno rastojanje smanjite za 1 mm (zbog eliminacije udara pri aktiviranju motora), savijte alu šipku i isecite višak. Dobijeni ,,zub" dužine 6-7 mm provucite kroz otvor na ispustu prstena brave i motor je postavljen i podešen za rad..

Zatim je potrebno povezati motor provodnicima za instalaciju CB zadnjih vrata koja se nalazi u kabini. Put protezanja provodnika prikazan je na slikama 6, 7 i 8 (kroz desni nosač vrata gepega, pored naslona zadnjeg sedišta u kabinu, a odatle ka patosu kabine..  
6. 7. 8.
Posebnu pažnju treba obratiti na prelazak provodnika sa nosača u prostor iza zadnjeg sedišta (slika 8 u krugu) zbog mogućnosti oštećenja provodnika prilikom otvaranja i zatvaranja gepeka, što može dovesti i do katastrofalnih posledica (paljenja instalacije i požara) na vozilu.

Kada smo ušli u prostor kabine potrebno je povezati provodnike za instalaciju CB zadnjih vrata koja prolazi ispod zadnjeg sedišta. Podignite sedalni deo zadnjeg sedišta, oslobodite i zavrnite tapacirung (slika9)
9.

Ogolite žice od crne plastične izolacije (treba da se pojave 4 žice braon, krem, roze i crna)...
10. 11.
... ogolite braon i krem žicu kao na slici 11 i povežite provodnike za njih. Pre izolacije proverite da li je motor brave gepeka usaglašen sa ostatkom CB vozila (otključava kada se otključa CB, odnosno zaključava kada se zaključa CB) i po potrebi, ako nije, zamenite priključke, sve dobro izolujte, vratite tapacirung i sedište i, šta reći,  sa srećom.

http://www.youtube.com/watch?v=sqwaUonsf34

PS: koga ne mrzi provodnike može da vuče do glavnog razvodnog konektora za uređaje u zadnjem delu vozila koji se nalazi između vozačevog sedišta i levog B stuba i da bi mu se valjano pristupilo potrebno je skinuti vozačevo sedište, otkačiti sigurnosni pojas, skinuti plastiku sa B stuba, ukloniti tapacirung i opet kao i ovako kako sam ja uradio iseći iste žice jer se buksna ne može izvući iz plastičnog dela konektora baz da se isti ošteti, tako da vam dođe na isto, a uštedite bar 1-1,5 sat posla.

stalker

Hvala krle, ja sam već razradio jedan malo dugačiji sistem.
Bit će slike i opis kad sve bude gotovo.
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

krle

  :to:   Verujem da će to biti temeljan rad sa slikama.


stalker

Evo konačno sam nabavio sve potrebno i našao slobobodno popodne kad ne pada kiša pa je sada moj Logan bogatiji za još jednu inovaciju.

Ja sam zaključio da poluga s motorića mora neovisno o onoj koju pokreće ključ gurati mehanizam brave. Ako bi se stavio u utvrđivač sve bi bilo blokirano pa sam izmislio ovakvo rješenje:





Od čvrste žice sam smotao ovo što vidite na slici. Stegao sam ga oko poluge - obarača koja otvara gepek i ostavio ono "oko" u koje će se ubaciti nova pluga koju će pokretati motorić.



Sada se poluga - obarač može pokretati ključem ili motorićem nezavisno jedno  o drugom. Zapravo, kad koristimo ključ pogonimo i polugu motorića ali pošto motorić ima slobodan hod i možemo ga kad nije pod naponom slobodno pomicati iz jednog u drugi krajnji položaj, to nam ne pravi nikakve teškoće. Čak ni zakretanje ključa u bravi nije znatno teže nego do sada.

Motorić sam smjestio u prostor ispod Dacia znaka i ušvrstio ga preforiranom trakom ( to mi je bilo prvo prikladno što sam uspio pronaći a ispostavilo se da je praktično  :to:)





Motorić je od nekog Opela i prilično je velik ali je plosnat pa je jednostavno smjestiti u prostor ispod znaka. Imam još jednoga  :hihi1:



Dovodne žice na motorić sam spojio pomoću konektora koji se po potrebi mogu jednostavno otpojiti



Plus pol za motorić je stalni i uzeo sam ga sa žaruljice osvjetljenja gepeka. Tu sam koristio one sponice koje se jednostavno stegnu preko žice tako da nema kidanja ni dodatnog izoliranja.



Minus sam doveo preko tastera za koji sam se dugo dvoumio gdje ga smjestiti. Na kraju je odluka pala na centalni greben nasuprot prekidaču za klima uređaj. Netko s foruma je već tako radio pa se nadam da me neće tužiti zbog povrede autorskih prava  :whistling:
Taster sam vezao na masu preko najbližeg mjesta a to je bio prekidač desnog  podizača stakla.



Moglo se tu još napraviti slika ali mislim da sam uslikao ono najvažnije. Nije baš zgodno sam raditi i slikati pa ako sam nešto propustio nadam se da mi nećete zamjeriti. U svakom slučaju, kao i za svaki projekat do sada stojima usluzi. Ako se netko odluči za raditi po ovom mom predlošku, slobodno neka pita. Rado ću pomoći.

Pošto mi je elektotehnika struka a imam bogato iskustvo sa jakom i slabom strujom, ovo mi nije bio neki veliki problem. Nateže j ebilo nabaiti sve potrebno i naći dovoljno slobodnog vremena. Ostalo je sve bilo rutina. Na kraju čovjeka dodatno veseli kad nešto svojim rukama napravi a kad to ima i praktičnu vrijednost, kao što je to u ovom slučaju, zadovoljstvo je utoliko veće.  :lux: :lux:

Evo, slobodno kopirajte što sam ja radio, poboljšavajte i usavršavajte moj način i pri tome uživate. Živjeli!!! :beer:


www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

stojakovicv

Evo u prilogu kako sam ja to uradio...

Prikazana je montaza tastera za otvaranje i montaza samog motora el. brave.

Otvaranje gepeka svakako ne bi trebalo dozvoliti u toku kretanja -voznje automobila. Takodje otvaranje bi trebalo biti povezano sa duzinom pritiska na taster ili brojem klikanja na taster.... cisto radi sigurnosti.
Takodje trebala bi da postoji mogucnost da ako se el. brava otvori daljinskim kljucem dva puta uzastopno - da se tada otvori i gepek.

Ovaj projekat sam zapoceo sa kontrolerom LOGA1, medjutim nisam imao vremana da ga dovrsim. Ostao je u test fazi i probnom primerku.

Probao sam da iskoristim izlaz sa UCH kontrolera za otvaranje gepeka B1 na konektoru P1 ali izgleda da nije aktiviran fabricki. On je predvidjen za otvaranje i ima sve karakteristike koje sam opisao.

Tako da se na kraju sve svelo na jedan obican taster koji sam smestio na konzolu pored rucne kocnice i prekidaca za pomeranje retrovizora.

BelThaZoR

Moracu ovo da isprobam na solenci kolko tolko ovog vikenda, samo da smislim kako da vezem motor na sipku od brave, posto se naravno razlikuje od Logana, al rekao bih da je veoma izvodljivo i veoma korisno.
Hvala na ideji :)

DarioGTI

@ BelThaZoR  - ako budes stavljao taj motoric na Solenzu, molio bih te da to fotografiras... kao mali DIY tutorial.... Solenza i SuperNova imaju iste sisteme otvaranja gepeka tj mehanizam(99% sam siguran u to)

hvala!  :ziveli:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

BelThaZoR


dovla

CitatNetko s foruma je već tako radio pa se nadam da me neće tužiti zbog povrede autorskih prava

To je najlogičnije mesto.
Samo napred majstore.