Označavanje guma

prethodna tema - sledeća tema

Urosh85

Ajde jos malo da pomognemo oko nedoumice i da naucimo po nesto :)
mozda ovi postovi vode ka  :offtopic: ... ali mislim da ce svakako pomoci na pravi nacin izbora guma ...


Osnovne oznake
Primer: 185/65 R14 86 H


Znacenje:
185-Sirina gume (gazece povrsine - protektora) u milimetrima.
65-Profil gume - odnos izmedju visine bocnog zida i sirine gazeće povrsine (protektora) izrazen u procentima. U ovom slucaju, visina je 65% sirine gume.
R-Oznacava radijalnu konstrukciju.
14-Precnik felne (u incima - colima).
86-Indeks opterecenja, koji vam omogucuje da izracunate maksimalno opterecenje iz tabela. Broj 86 znaci da ova guma moze izdrzati maksimalnih 530kg opterecenja.
H-Indeks brzine. Slovna oznaka koja oznacava maksimalnu brzina koju guma moze izdrzati pri dozvoljenom opterecenju, u nasem slucaju 210km/h. Gume sa većim brzinskim indeksom su skuplje, jer imaju posebnu smecu koja im dozvoljava da postignu vecu brzinu.

Znacenje:
TUBELESS-Gume bez unutrasnje gume pumpane vazduhom pod pritiskom.
TREADWEAR-Treadwear je relativni indikator potrosnje gazeceg sloja gume koji pokazuje koliko ce jedna guma (sara) trajati duze od druge pri istim uslovima koriscenja.
TRACTION-Oznacava sposobnost zaustavljanja na mokrom putu na pravoj liniji mereno u standardom kontrolisanim uslovima.
TEMPERATURE-Indikator temperature pokazuje koliko su gume otporne na porast temperature. "A" je najvisa, a "C" najniza ocena.

Dodatne oznake :
DOT- Datum proizvodnje. Na primer: DOT 1405 = proizvedeno u 14. nedelji 2005. godine. Prilikom kupovine obratite paznju na ovaj podatak
M+S- (Mud + Snow) Na zimskim i all season gumama. Na all season gumama oznacava da se guma moze koristiti i kao zimska guma. M+S=mud and snow (guma za blato i sneg).
TL- (Tubeless) Gume koje nemaju unutrasnju gumu
TT- (Tube Type) Gume sa unutrasnjom gumom
Made in- zemlja proizvodnje
RF- (Reinforced) Ojacana guma
XL- (Extra Load) Guma za veca opterecenja
TWI- (Tread Wear Indicator) Indikator istrosenosti gume – ukazuje kada je gumu potrebno zameniti
C- Gume za laka teretna vozila (kombi) npr. 185 R14 C
E 10- Evropski homologacioni broj (broj oznacava zemlju homologacije). U nasem slucaju 10 označava da je pneumatik homologovan u SCG.

Indeksi brzine:
Indeks brzine oznacava maksimalnu brzinu u km/h za koju je guma testirana.

N - 150km/h
Q - 160km/h
R - 170km/h
S - 180km/h
T - 190km/h
U - 200km/h
H - 210km/h
V - 240km/h
W - 270km/h
Y - 300km/h
ZR - preko 240km/h


Indeksi nosivosti :
Index  Nosivost
71   345   
72   355   
73   365   
74   375   
75   387   
76   400   
77   412   
78   425   
79   437   
80   450   
81   462   
82   475   
83   487   
84   500   
85   515   
86   530   
87   545   
88   560   
89   580   
90   600   
91   615
92   630
93   650
94   670
95   690
96   710
97   730
98   750
99   775
100   800
101   825
102   850
103   875
104   900
105   925
106   950
107   975
108   1000
109   1030
110   1060






Svarog

Korisno informisanje, nema šta.  :jea: :aplause:

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

nik


Zoran

#4
Ako na gumi piše REGROVABLE šare se mogu produbljivati sa specijalnim pištoljem koji ima užareni nožić za tu namjenu.
Sam svoj gazda - vazda.

krle

#5
"Tigar- Na gumama prve klase stoji jedan pečat kontrolora, dok na gumama druge klase stoje dva takva pečata i oznaka D.A. II KL.utisnuta vrućim žigom. Žig se nalazi u zoni stope ,neposredno iznad naplatka. Razlika u ceni je 20%."


Da li za  gume koje proizvodi Tigar   i dalje važe ove oznake klasa?

Kako ostali proizvođači označavaju klase  guma?

LeNgenda

#6
Nikako, kod nas je garantovano druga klasa u prodaji, po ceni prve.

EDIT:

Dobro, de... Podvlacim da je u ovome ima malo ironije, i iako zaista smatram da na nase trziste prakticno svi plasiraju robu (svake vrste, ne samo pneumatike) slabijeg kvaliteta od one na zapadnim trzistima, a po neretko istoj ili visoj ceni, dopustam da ne moram da budem u pravu i da se i kod nas mogu naci proizvodi koji odgovaraju zapadnim standardima.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

krle

 
"Ono što ne piše na gumi
Klasa
Po završetku procesa proizvodnje, guma prolazi kompjutersku kontrolu kojom se određuje klasa gume: I, II ili III. Gume druge i treće klase proizvođač je dužan posebno da obeleži, kako bi kupac unapred znao šta kupuje, ali pošto je guma već napravljena, taj podatak se ne nalazi na njoj".

http://www.beousluge.com/saveti/gume.html

Raja

Mislim da se za gume druge i treće klase ne izdaje garancija proizvođača. Tigar daje garanciju tri godine na spoljne gume (uz pravilnu eksploataciju, ispravno vešanje...).

Zoran960

U Tigru se vec vise od godinu dana gume druge klase ne salju u prodaju vec se seku i prodaju kupcima sekundarnih sirovina.Mala greska u toku pecenja i ako zavrsna kontrola vizuelno ustanovi da se neka oznaka slovo ili broj ne vidi dobro ode guma u drugu klasu a to znaci bacanje,bez obzira sto njoj drugo nista ne fali.Drugu i trecu klasu su Francuzi ukinuli kako bi nas naterali da radimo samo kvalitetne gume.Dnevna proizvodnja  kod nas je 20 000 guma od toga jedan posto cinimi se ode na secenje.

krle

  Pravi odgovor. Hvala.

maestral5747


zorbas

Posedujem Logan 1.4 - gume 165/80 R14 Barum. Znate li koji profil guma mogu da kupim za ove felne pošto su postojeće teško nalaze? Da li prednje i zadnje moraju moraju biti istog profila ?  :help:

saša61beograd

185/70 14.Pred.i zad.moraju biti iste.Imaš dosta o ovome u ostalim temema o gumama.Neme potrebe da tražiš "help",dovoljno je da skupiš oko 22.000 din.za četiri komada solidnih guma u rečenoj dimenziji.Uživaj u kupovini!
Ps.165/80 14 možda ima Coning u Bg.oni zastupaju Barum.

Raja

175/70/14.
Preporučuje se da prednji i zadnji pneumatici budu istog profila i, podrazumeva se, istih dimenzija.