Sijalice H4 i ostale - ???

prethodna tema - sledeća tema

wvojin

Sad sam i ja pogledao u svojoj servisnoj kada sam promenio sijalice... Stavljene Osram Ultra Life 15.08.2010. na 52.000 km, auto sam prodao pre nekih mesec dana sa 116.000 km i jos uvek su radile. Bile su upaljene za vreme voznje konstantno.
Polovnog logana sam uzeo sa jednom crknutom sijalicom, otisao u Kit komerc i kupio dve Ultra Life. Sijalica iz fara otisla u rezervu. Videcemo koliko ce da traje.
Dacia Logan 2005, 1.4MPI + LPG,
Dacia Logan 2010, 1.5 dCi

vladimiris

Imam već dugo vremena Osram najt brejker, dobro sijaju, daju beličastu svetlost, ali imaju kratak životni vek, osim toga, koštaju oko 800 din/kom.Tako da mi je dosadilo da plaćam toliko, pa kupih silverstar od 500 din din, reko da probam  i te...naravoučenije...ove skuplje daju beličastiju svetlost, lepše izgledaju...a pretpostavljam da bolje i osvetljavaju...tako da...sve ima svoje, kao i uvek u životu...

wvojin

Ja sam bio odusevljen njima, samo sto su trajale jedno 5000 km, tako da sam se vratio na Ultra Life.
Posto sam sad stavio Pejina DS-V1 svetla, auto kada bude zavrsio na otpadu kao staro gvozdje, kontam da ce sijalice jos raditi  :lazy:
Dacia Logan 2005, 1.4MPI + LPG,
Dacia Logan 2010, 1.5 dCi

speedo

18666 km, ovaj put desno kratko svjetlo odslužilo svoje,fabrička Philips zamijenjena Valeo sijalicom, cijena 2 €.

jasho

Danac crkla leva Narva nakon 30000 km, dosad najduže izdržale, zamenio obe, ubacio Osram silverstar koje sam uzeo još prošle godine, sad za rezervu kupujem Narvu od 250 din, em traju em ne lupaju po džepovima, a rade posao! :dobro:

Dragan.vi

Isčitao na brzaka celu temu, ali ne videh kako se menja sijalica levo stop svetlo. Da li ima u fabričkom uputstvu (nemam pojma gde mi je)? Juče oprao auto pa videh da ne radi ni leva pozicija. Bolje da ga nisam prao  :( ali s obzirom da sam ga već menjao ne bi trebalo da bude neki veći problem  :hihi1:

mladja73

Pretpostavljem da je na Sanderu isto ili slicno kao na Loganu. Imas dve matice koje se odvrnu iz gepeka, otkacis dzek i izvadis celu plocicu sa sijalicama.
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

miki-bgd

Na sanderu ima samo jedna matica.

Skine se dizalica, pa se ima pristup velikoj plasticnoj matici koja drzi ceo far. I onda kao sto rece mladja73, skine se dzek i plasticna ploca koja drzi sve sijalice u faru. To je mozda malo osetljivije, ta plastika nece da iskoci bas lepo, ako se secam.

Samo da napomenem da je pozadi za poziciju i stop svetlo ista sijalica 5/21w. Ima dva vlakna. U onim kompletima rezervnih sijalica koji se svugde prodaju te sijalice nema, ali se prodaju zasebno. Mislim da je osram 2 komada 100din, a ima i nesto jeftinije od drugih marki. :wave:

Dragan.vi

Hvala Vam momci  :jea: Juče sam, kad sam došao kući, odgledao tutorijal na rumunskom forumu, doduše na Loganu, ali ni na Sanderu ne može biti bitno različito. Verovatno ću sačekati vikend pa ću zameniti i poziciju i stop sijalicu i to obe sa leve strane  :cekicem:

miki-bgd

Sve zajedno to ne moze da traje duze od 10 minuta. Lagano moze i za 5.

I opet da napomenem da su pozicija i stop svetlo u jednoj sijalici.  :wave:



Dragan.vi

Da, Miki u pravu si bio  :respect: Juce bez problema zamenjena sijalica sa duplim vlaknom (stop svetlo, pozicija). Jedini problem je bio kako skinuti plastiku koja se drzi sa jedne strane na jednu zabicu, a sa druge na dve. E tu gde se drzi na dve treba ih istovremeno stisnuti, a nikog nema da mi pomogne  :cekicem: Ipak sam nekako uspeo sam. Isto tako uspesno zamenjena leva pozicija napred. Malo sam nazuljao ruku to jest ruke, ali i to je obavljeno uspesno. Danas cu, ili sutra, u potragu za rezervnim sijalicama. Planirao sam da odem do Zicke do Auto sporta jer sam video da imaju korektore za ostecenja farbe na karoseriji.

silent

H4 Osram Ultralife kupljene u Lav autu, par je 960 din.

LeNgenda

Na 39700 zamenjena sijalica u levom faru, druga zamenska u tom faru, otisla ceska AutoLamp, dosao Osram Bilux.

Ali ima i nesto zanimljivo.

Jednog hladnijeg jutra palim auto, palim srednja svetla i zajedno sa indikatorom srednjeg svetla pali se i indikator dugog svetla, ali sa pola intenziteta. Upalim duga, plavi indikator zasvetli punim intenzitetom.
Posle 15-ak minuta voznje se ugasio plavi indikator i tog dana se vise nije palio.

Sutradan se desi isto, samo sto ovog puta plavi indikator nije hteo da se ugasi i goreo je na pola intenziteta naporedo sa ukljucenim srednjim svetlima sve vreme.

Sinoc provalim da mi levi far ne baca srednje (ne znam da li je bacao dugo), jutros zamenim sijalicu i plavi indikator se vise ne pali zajedno sa srednjim svetlima.

Recimo da smatram da je plavi indikator poceo da se pali kad je sijalica zapravo crkla. Ne kapiram kako to moze biti povezano, ali sam to uzeo zdravo za gotovo posto je zamena sijalice resila problem.

E sad, nesto se ne secam da li se vlakno u sijalici prekine kad ona crkne? Posto u ovoj skinutoj nije prekinuto, a ja nisam hteo da se zezam i ispitujem to.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Loganovac

Ne mora nužno vlakno da se prekine da bi sijalica bila neispravna. Sijalica neće raditi ako je bilo gde prekinut strujni krug - recimo veza između vlakna i spoljnih kontakata - tela bajoneta (navoja) ili srednjeg kontakta.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

mladja73

Danas promenjene dve stop sijalice, ona sredisnja (P21W) i jedna u zadnjem svetlu (P21/5W).
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.