Tandrkanje brisaca

prethodna tema - sledeća tema

VaskezNS

Hajde malo da osvežim temu. Ne vozim često po kiši ali sam prošli vikend to morao celim putem, nekih 2,5h. I ono što sam primetio je da mi levi ("vozačev") brisač malo-malo pa u otklonu zakači i lupi u ivicu šoferke, pa i plastičnu lajsnu kod A stuba.

Mislio sam da je metlica - nije. Palo mi je na pamet i da je poluga motora brisača. Ali pogledam juče malo bolje kad ono - lim nosača metlice (na mestu na kojem je mala osovina kojom se on podiže od šoferke) se pojeo i tako dobio luft od dobrih 5cm.

Na fotografiji prikazano je defektno mesto:


Kod Željka postoji ovaj nosač ali mu je cena ista kao u NS:

http://www.dacia-delovi.com/?201,nosac-metlice-brisaca-levi

U NS na par mesta trenutno nemaju baš taj levi nosač na stanju, kažu biće od nedelje...
Ovo je mesto za sLogan ;-)

zac

Nov ili da popravis taj, parce celicne zice odgovarajuce debljine i raskujes sa obe strane.... ili zavrtanj sa maticom...mozda M4 ili M5 ...koji vec odgovara....stegnes da nema lufta i raskujes vrh koji viri iz matice, da s ene odvija..i resen problem.

VaskezNS

Tako je druže, i to je opcija  :wink:

Videću, hebe me to što nemam brusilicu, a ne bih baš da mi štrči šaraf koji bih umetnuo umesto te osovine. Znam da ne bi ništa smetao ali opet..pedanterija  :cul:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

zac

#288
Turpijom skini glavu postojece osovine, iseci zicu odgovarajuceg precnika za 6 mm. duze od sirine nosaca metlice (bonsekom) zatim na tvrdom osloncu (komad gvozdja na kojem predhodno zabusis rupu burgijom od 6 mm.) raskivas laganim udarcima lakog cekica (100g) jednu stranu zice, i formiras glavu kao polulopta, zatim okrenes, u onoj zabusenoj rupi na osloncu se glava zakivka "popravi" a ti raskivas suprotnu.
Kada se pazljivo odradi bude kao babricki, posle crni sprej i kao novo.  :nami:

Loganovac

Od kog materijala žicu?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

vujanovgoran

Mora se paziti da se ne stegne jako. Ne sme da ima lufta, ali nesme ni biti stegnuto kako bi nosac moga da privuce brisac soferki.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

zac

Citat: Loganovac poslato 11.05.2014. - 17:11
Od kog materijala žicu?

Pa celicnu zicu, i od nje napravi osovinu.... ne sigurno paljenu.

@vujanovgorane, podmetne izmedju lim od 0.5 mm i raskuje, kad izvuce lim ostaje luft od 0.5 mm. bas koliko i treba.

vujanovgoran

Dizla je dizla
i opet dizla!!!

VaskezNS

I evo, posle skoro 2 meseca čekanja, u NS su konačno stigli nosači metlice brisača. I to čak iz - Rumunije  :bonk:

S obzirom da situacija nije bila alarmantna, moglo se sačekati. Ima ih na 2 mesta glavnih distributera Dacia/Renault delova. Kod Cvike u Kisačkoj je 1250 RSD, a u Malcomu 960 RSD. Ne morate pogađati kog trgovca sam radije posetio  :cul:

Sve u svemu, proizvođač je ASAM, deluje solidno urađeno a ako to išta znači - ima tu dobrih par stotina grama gvojzurije  :)





Jedino što sam primetio je da u otvoru koji se stavlja na osovinu motora nema nikakvog nazupčenog dela. Prosta i obična rupa na nosaču metlice. Kako će sve ovo raditi nemam pojma. Više ću znati kada upecam vremena da pokušam da ga montiram ovih dana.
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Svarog

Ovo liči na nosač za npr. Logana PhII ili za Sandera, dok je kod starijih Logana nosač metlice nešto drugačiji, koliko se sećam.

VaskezNS

#295
Ovo jeste nosač metlice za Logan Ph1 ali ovo definitivno NIJE levi  :badmood:

Stvarno nisam hteo da prethodno tražim po netu kataloški broj za ovako "jednostavan" deo, plus sam računao i na to da radnja tipa Malcom ipak drži do malo renomea i da se (me) ne bi zahebali na ovako prostoj stvari. Ne moram da napominjem da sam nekoliko puta ponovio "LEVI", da me je prodavac to još jednom i pitao pre nego je otišao u magacin i da na računu piše "LEVI".

Ponesem ga večeras do auta, čisto da odokativno proverim i imam šta da vidim - "golim okom" i iz daljine se razlika ne da primetiti, ali kada stavite ovaj pored postojećeg, vidi se da je na levom (vozačkom) malo veći ugao tamo gde se on "lomi" ka mestu gde se kači metlica. Takođe, vozački je čini se duži za nekih 5mm.

E onda, ne mrzelo me, evo sednem i potražim po netu i nađem:

Dacia OEM : 6001547875 , 6001550817 -right side
Dacia OEM: 6001547876 , 6001550816 -left side

http://www.daciashop.eu/dacia-logan-wiper-arms-left-right-sides

Ovaj što su mi prodali naravno je onaj sa oznakom "right side". Našao sam i ASAM-ov katalog rezervnih delova i njihova interna oznaka "30365" (vidi se i na mojoj slici) se definitivno odnosi na DESNI a 30364 na LEVI.

Sutra pravac u Malcom na reklamaciju a usput ću i da im :mojeovce: mater  :badmood:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

saša61beograd

Citat: VaskezNS poslato 02.07.2014. - 19:16


Jedino što sam primetio je da u otvoru koji se stavlja na osovinu motora nema nikakvog nazupčenog dela. Prosta i obična rupa na nosaču metlice. Kako će sve ovo raditi nemam pojma. Više ću znati kada upecam vremena da pokušam da ga montiram ovih dana.
Normalno da nema ozubljenja.Osovina brisača koja viri iz školjke je nazubljena i useče se u nosač metlice kad stegneš šraf i to je dovoljno.Ovako je ,između ostalog,i da bi lakše pogodio pravi ugao kod montaže,deluje jednostavno,zapravo je malo pipavo,videćeš i sam.

Loganovac

Sigurno je otvor blago konusnog profila, nije cilindričan.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

VaskezNS

Samo kratak epilog:

- u Malcomu bez problema zamenio pogrešan desni za traženi levi nosač metlice
- demontaža/montaža: skida se plastična kapica koja zaklanja maticu i osovinu nosača metlice; odvija se matica (12 valjda beše) koja je "izlivena" iz jednog dela sa svojom podloškom; skida se stari nosač i bez problema na osovinu (koja jeste nazubljena) postavlja novi; zavija se matica; vraća se kapica

Otvor nosača nije konusnog profila, što znači da Saša beše u pravu. Mada, niti je za demontažu niti za montažu bila potrebna ikakva veća sila, ako mislimo da postoji nekakvo "urezivanje" na nazubljenu osovinu. Niti je bilo pipavo postaviti nosač u pravi položaj. Prosto, meni i dalje nije jasno kako ovo čudo radi, odnosno kako osovina ne "prokliza" u otvoru nosača. Da li je "magija" u matici sa podloškom koja pritiska nosač na "bazu" osovine, nemam pojma...važno da radi, testirano po kiši juče i brisač je još uvek tu  :)
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Loganovac

Jeste stara tema, ali imam interesantnu informaciju da podelim sa vama.
Godinama koristim Alca metlice brisača, dobro rade otprilike godinu dana, menjam otprilike u ovo vreme, pred sezonu kiša i snegova. I ove godine ista stvar, počeli su da škripe, tandrču i gube grip na staklu. Naumio sam sutra da pazarima, ali se to neće desiti. Dovezem se kod mojih po kiši blago iznerviran zbog gore opisane pojave. Uđem u garažu drugim poslom i pogled mi se zaustavlja na silikon spreju. Banzai! Reko' šta imam da izgubim? Izađem napolje, skinem metlice, osušim ih suvom krpom i naprskam silikon sprejem. Rezultat: ne škripe, ne tandrču, ne preskaču, rade k'o novi! Vozio sam se celo veče po gradu (i po kiši), jedino što sam primetio su blagi tragovi silikona koji se pojavljuju na staklu posle prolaska metlice, ali svaki put nestanu za oko 0,7 sekundi. Dok ovako rade ne pada mi na pamet da kupujem nove. A kad ne budu radili opet ih prskam.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.