Tempomat

prethodna tema - sledeća tema

mladja73

Jednostavno pitanje: da li je u nase Dacije moguce ugraditi tempomat?
Naravno da je sve moguce, ali koliko to zahteva prerade i da li se to isplati?
Sta mislite?
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

Keka

Da li tempomat moze na vozila sa mehanickom komandom gasa ili samo na vozila sa elektronskom kontrolom gasa?  :ne:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!

Vihor

Pre neki dan dok sam bio na autoputu,  razmisljao sam kako bi lepo imati tempomat, ja sam interesent
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

ppejic

http://www.daciaclub.ro/-t15735.html

Kolege Rumuni nisu  stigli daleko.

Posmatrano sa strane bezbednosti-pouzdonasti, ne bih se igrao ni u snu.

Peja

MajorSoul

Sto se tice tempomata ja sam uvek bio protiv toga i nikad mi nije trebalo ali...
trenutno vozim Hondu Civic i sa njom sam presao kilometara da ni sam ne znam kuda nisam prosao. Tempomat mi je postao veliki prijatelj na tim putovanjima jer realno kada vozite vise od 800km u jednom cugu, treba malo i nogu da odmorite.
Ja verujem da postoji varijanta da se tempomat ugradi ali nisam siguran kakva je varijanta. To je najbolje pitati u servisu, znaju ljudi sve sto se moze ugraditi u Daciju ;)

Malo sam trazio na netu:

http://www.conrad-anderson.co.uk/cruisecontrols/cruisecontrols-home.htm

Installing an after market cruise control system on your car is simpler than you may think. It's a fairly inexpensive project that can usually be completed in less than an hour.

You'll find a number of after market cruise control devices at various auto part dealers including: JC Whitney, Insight, and from your car's manufacturer. You should expect to pay from $100 - $300 for an after market cruise control installation kit. Most vehicles are sold ready for cruise control installation and require only two steps. Follow the instructions on the product and refer to your vehicle's instruction manual, but this article will prepare you for the job and maybe clarify some of the steps.

After shopping around for the correct after market cruise control kit for you make and model of vehicle, follow these step-by-step instructions for driving ease:

Your first step will be to disconnect the battery cable on your vehicle. You'll want to let it sit for about ten minutes giving the airbag time to disengage. Next, inside your vehicle, turn the key to the first position in the ignition – the accessory power position. This will also unlock the steering wheel, allowing you to turn it. Now you'll want to turn the steering wheel until one of the screws securing the air bag is pointing towards the floor of your vehicle.

After unscrewing the bolts holding your airbag you should be able to lift it away from the steering wheel at least 6 inches or as far as the connecting cable allows. Be careful, as there are many delicate connectors and wires located within the steering wheel. Now you can remove the cable connector from the back of the air bag system. Be very careful with the airbag device, although it is disengaged it is still explosive.

Inside the stern wheel you should find a white connector for the cruise control switches near the horn mechanism. See your vehicle manual if you need help finding it. There will also be mounting hardware that you may have to cut in order to install your new cruise control switches.

After you've connected the appropriate wires, it's time to mount the switches inside the steering wheel. The brackets and mounting screws are very important, so don't skip this part. Once you've properly installed the switches, you're ready to remount the airbag device on your steering wheel.

Reattach the cable into the airbag plug. Now line up the airbag device with the steering wheel, aligning the screws. They should fit easily into their slanted position. Now you're ready to tighten the bolts. Be sure it's secure as a flying airbag could cause a catastrophic accident. All that's left is fitting the master switch into the proper plug on your steering column, mount, and you're finished.

Now you'll be driving in ease and style, able to let those miles fly by on the highway without wearing out your leg muscles. Beware of using cruise control on wet roads though, as its mechanism makes hydroplaning easier.

:wind:
..need more buttons..

Deki

Kod firme koju je MajorSoul pronašao među modelima vozila za koje postoji modul tempomata za naknadnu ugradnju navedena je i Dacia Logan 1.5 DCi:

http://www.conrad-anderson.co.uk/cruisecontrols/t-harness.htm

Prema navedenom se, verovatno, može zaključiti da je ugradnja moguća i u ostale modele ali bi se prethodno, svakako, trebalo raspitati.
Svi smo mi deca. Jedina razlika je u našim igračkama.....

Vihor

Dacia Logan 1.5 DCi   2006> GCT290 Yes 1.5 DCi with AP801       ,     :ziveli:

kako to da nadjem, i gde
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

krle

Da bi se ovo uradilo elegantno i onako kako je Reno zamislio potrebna je veća investicija za delove, električno uvezivanje sa ECU i njegovo reprogramiranje.

Nisam pristalica budženja nekih "univerzalnih" sklopova koji se sastoji od kutije sa elektronikom, prekidača i motorčića koji se paralelno vezuje sa postojećom sajlom gasa.  I ovi delovi su skupi i koštaju blizu 365 funti + troškovi.

Samo prekidač CM25 košta 85 funti.
http://www.conrad-anderson.co.uk/conradanderson-prices/cc-pr-prices.htm#CM25
http://www.conrad-anderson.co.uk/cruisecontrols/CM25-stalkcommandmodule.htm

Verujem da sve ovo može daleko povoljnije da se nađe u Nemačkoj ili Holandiji.

mrsp

To su mi veće žešće budževine(bez uvrede) A i ja volim da osetim vožnju za sve drugo idem u luna park sa ćerkicom:whistling:

Bojan

Jeste da je tema malo starija, ali opet, mozda nekome bude od koristi. Provjerim u ovlastenom servisu za nasa vozila, kazu da mogu ugraditi tempomat u auta koja serijski nemaju. Do sada odradili par slucajeva.
Cijena, hm, vise nego simbolicna, okruglih 500 eura. Kod majstora "na divlje", cijena je oko 250 do 350 eura.
Malo je reci da se ne isplati. Inace, sigurno veci dio toga ide u svrhu garancije, kako se ne bi izgubila. Mada, za mene je previse jer ionako planiram kupovati drugo vozilo.

Ivan 0.9 tce lpg

Da li neko ima iskustva sa ugradnjom tempomata na 0.9 TCe?

slavko_bgd

Ako misliš na varijante kao što je bilo moguće kod Lagune2, AR147 ili Fiat Stila - nemam iskustva.

bugi

Prodje 3 godne od prethodnog posta u ovoj temi...da li je neko probao da ugradi tempomat u dacije generacije od 2012 (sandero 2/logan3). Da li bi trebalo samo zameniti volan za onaj sa komandama i aktivirati na dijagnostici?
Imam nekog logana 1.2 16v 2013 god, pa se razmisljam da ga raskopam da robam...

ivan-bgd

Čisto sumnjam da su ostavili instalaciju.Ni za banalnije stvari nisu ostavljali instalacju kao što su bord kompjuter i zadnji zvučnici tako da neverujem ni za to.Pitaj Rumune sa foruma ,oni imaju iskustva sa tim stvarima.Oni su mi pomogli oko ugradnje bord kompjutera na stepway-u.  :ces:

Bata83

Prvo pogledaj da li ima na kvacilu prekidac i na kocnici duopli ili sa 4 zice, bez toga ne pocinji nista.