Felne za Logan II, 15"

prethodna tema - sledeća tema

dsit

Citat: nik poslato 29.06.2010. - 13:55
.................. da nema centrirajućeg prstena postojala bi mogućnost da se točak učvrsti u ekscentričnom položaju što bi u krajnjem ishodu imalo pojavu vibracija pri različitim brzinama,...........

A sta sam ja napisao u prethodnom postu??

nik

Moj post se ne odnosi konkretno na pojedine postove, već na temu u celini.

Citat: nik poslato 29.06.2010. - 13:55
Ova tema postaje veoma naporna, cenim da je zbog toga (i meni isto dođe da se upucam kada pročitam pojedine postove).

Ako se neko prepoznao, žao mi je.
Ja sam pokušao da razjasnim princip funkcionisanja pojedinih elemenata celog sklopa glavčina-točak pri centriranju i kretanju. Mislim da bismo svi morali malo da obratimo pažnju na ono što tvrdimo jer je jedna od funkcija foruma, između ostalog, i da se nešto nauči, a postoje i situacije kada neke olako date izjave ili tvrdnje nekog mogu i skupo da koštaju.

hobbista

Ajde i ja da se ubacim  :D

Kada centralni (centrirajući) prsten ne odgovara felni, poželjno je da se šrafovi pritežu polako (ne pištoljem), da ne bi došlo do onoga što je nik objasnio.
Prvo se pritegnu rukom, da privuku felnu , pa onda polako pritežu jedan po jedan (nekoliko puta ovako).
Citat: dsit poslato 29.06.2010. - 08:47
A sto se tice peglice, realno nije ni ne moze da dostigne neke brzine od 120,130+ gde tresenje dolazi do izrazaja...
Može, može  :to:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

dsit

Samo sam izneo svoje iskustvo a to je da mi bez caura na 120+ volan znacajno i nedopustivo trese a sa caurama toga nema. Da li sta i gde naleze i da li treba ili ne treba ne znam i necu da tvrdim. Samo iznosim svoje iskustvo i to je to.

hobbista

OK, mislim da je greška ovde
Citat: dsit poslato 29.06.2010. - 08:47
Vulkanizer mi je pneumatskim pistljem stezao srafove...
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

dsit


Goky

Felne za Logan II, 15" su iste kao i kod Sandera... Koja je oznaka dimenzija tih felni...
Sandero Stepway 1.0 TCE 90 Expression
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Sandero Stepway TCe 90 Prestige
Dacia Sandero 1.4 MPI Laureate
Fiat Punto Mk1 1.2 8v + TNG
VW Buba

Loganovac

#67
J6x15 4x100 ET47
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Goky

Sandero Stepway 1.0 TCE 90 Expression
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Sandero Stepway TCe 90 Prestige
Dacia Sandero 1.4 MPI Laureate
Fiat Punto Mk1 1.2 8v + TNG
VW Buba

fanatic

   Ama ljudi, ne mlatimo praznu slamu, nego ima li ko jednu felnu viška 15" ( naravno 4x100 ) za logana, fali mi jedna da kompletiram zimski set.
Unapred hvala !!!

Loganovac

Izmlatismo mi slamu, ima mesec dana, a ti tek sad pališ...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

fanatic

Pa sad mi treba felna  :hihi1:

Zoran

Koliko je opravdano imati felne za zimski set guma ako imamo na umu da su mahom gume usmjerenog dezena ili su označene vani i unutra. Hoću reći da ako mjenjate mjesto gume na autu a to je čest slučaj jer se sve gume različito troše onda morate gumu skidati sa felne - znači te sve manipulacije obavite kada mjenjate gume u jesen i proljeće. Onda se nameće pitanje koliko je opravdano imati još 4 felne ako se gume moraju skidati sa felne?

                                                                                                              Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

mladja73

Pa upravo da eliminisemo tu manipulaciju.. :hihi1:
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

nik

Citat: Zoran poslato 02.10.2010. - 20:31
Onda se nameće pitanje koliko je opravdano imati još 4 felne ako se gume moraju skidati sa felne?

                                                                                                              Zoran

Gume apsolutno nema potrebe skidati sa felne jer se vrši zamena pozicija na autu. Ja imam zimske Winter1 (usmereni dezen) i pri montaži primenjujem princip podužnog menjanja pozicija (prednje nazad, zadnje napred), a kao letnje Hitris (ojačana spoljna strana pneumatika) koje pri montaži idu po sistemu unakrsne zamene (prednja leva na zadnju desnu i td) jer kada se točak sa takvom gumom postavi na drugu stranu ojačanje je opet spolja :whistling:. Sva moja muka oko manipulacije predstavlja obeležavanje točkova (gume sa felnom) kredom ili nečim sličnim posle skidanja sa auta i čitanje oznaka i rasporedjivanje na sledećoj montaži.
Ovakvim elegantnim rešenjem očekujem vek trajanja guma od min 5 godina (prosek 15kkm/god) za koje vreme ću da uštedim onaj novac koji bi dao za zamenu gume, balansiranje točka i novi ventil i montažu svega toga sa i na vozilo i tako 10 puta za navedeni period od 5 godina.
Ako uzmemo da prosečna gore opisana aktivnost zamene guma na felnama košta oko 15 EUR (ovo govorim otprilike po sećanju jer već dve godine ne posećujem vulkanizera  :lazy: :cul: jer imam drugi set felni) dolazimo do cifre od oko 150 EUR što je skoro dovoljno za ceo set kod ovl. servisera  :fiju: ili dva seta polovnih felni računica je više nego jasna.
Drugo i po meni mnogo važnije pitanje je dali prosečna guma može da izdrži 5 stavljanja i 5 skidanja sa felne, a da ne strada.

Pozdrav